Založ si blog

Stráž

Skriňa plná oblečenia, tričko, žlté, červené a kdesi v rohu biele. Siaham po nich, len ako si vybrať. Nič strašné, každé má len mierne iný strih. Ten ma nezaujíma, skôr farba. Červená a žltá, asi pôjde za mnou všetok hmyz. Fuj, nechcem si tú háveď ani predstaviť. Beriem si bielu, nenápadnú, obyčajnú, som s tým spokojná, aspoň ma nebudú prenasledovať.

 

„Mysli si,“ povie Patrik s úsmevom a čaká na moju reakciu. Nemôžem, nechcem, akosi nemám chuť, polemiky dnes nebudú. A hmyz? Dúfam, že tiež nie. Práca, dnes bolo toho okolo mňa toľko, asi už nevládzem, sú aj také dni. Pohodlné športové nohavice, v páse gumička. Jednoducho športový štýl.

 

„Ahoj, miláčik!“ lúčim sa bozkom a vyrážam. Asfalt, je ho okolo mňa toľko, horúci a tvrdý. Dávam tempo, zbaviť sa ho, je moja méta. Konečne, niekoľko ciest prepletených všetkými smermi, zabáčam doprava. Úľava, nádherne mäkký dopad, priamo predo mnou poľná cesta. Bežím, telo sa mi vlní, cítim sa taká ľahká. Odrazu, žiadne sídlisko, len stromy a polia, toto je pre mňa správny relax.

 

Ticho a štebot vtákov, akoby sa vzájomne dopĺňali, je to také oslobodzujúce. Všetky starosti z celého dňa sú preč. Odrazu však zvuk, asi plač alebo niečo také. Zmierňujem tempo behu, kontrolujem situáciu, chcelo by to nájsť zdroj. Som opatrná, takmer stojím. Pri zdroji. Len niekoľko krokov odo mňa malé stvorenie. Stojí, občas spraví pohyb nemotornými nohami. Neposlúchajú ju, sú nejaké vratké, na telíčku biele škvrny. A tie očká, no dostali ma. Mláďatko srnky, plačúce, bojazlivé, hľadajúce mamu. Musím, predsa ju tu nenechám, pobáda ma čosi vo mne.

 

Lenže o niekoľko metrov ďalej na zelenej paši zbadám mamu. Chutí jej a stále je blízko pri maličkej, ona ju veru neopustí. Akoby aj mohla, je to matka a to sa v prírode nerobí. Mám radosť, rozhodla som sa správne, nezasahovala som. Bežím a som spokojná sama so sebou, rešpekt k prírode je mi vlastný.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Russia Military Official Arrest

Putinovho generála asi kŕmili úplatkami, jeho žena žila v luxuse. Je to predzvesť konca ministra obrany?

24.04.2024 14:00

Námestníkovi šéfa rezortu obrany hrozí až 15 rokov väzenia. Prečo šéf Kremľa umožnil zatknúť jedného z najvplyvnejších predstaviteľov ozbrojených síl?

Atény / Sahara / Prach / Akropola /

Atény sa opäť zafarbili do oranžova, prach zo Sahary pohltil aj Akropolu

24.04.2024 13:43

Meteorológ Kostas Laguvardos výhľad z jednej meteorologickej stanice prirovnal k pohľadu na Mars.