Založ si blog

Preteky

Rad, dlhý, točitý. Akoby tu dávali zadarmo. Keď chceš, vydržíš, zásada, ktorá tu platí na sto percent. Len keby nebola taká zima, pred niekoľkými dňami nejako prituhlo. Marek na čosi také veľmi nie je a ja tiež nie, ale predstava bryndzových halušiek na tanieri nám akosi nerobí dobre. Školská jedáleň, tetušky v bielych plášťoch sa rozhodli, vraj sa musí variť zdravo. A ten smrad, rinul sa ulicou už počas vyučovania, nenašla sa škára, do ktorej by nevliezol.

„Pozri,“ ukazuje mi Marek čosi.  Nechápavo krútim hlavou, ale snažím sa. Marek je poriadne číslo, stačí málo a je vytočený, dostať sa do jeho nepriazne nie je najlepšie. Vyskúšali niekoľkí z triedy a veru, oľutovali. Znepríjemnil im život a dal si na tom záležať. Má to v rodine, otec vplyvný podnikateľ, matka vo vysokej funkcii na ministerstve. Vždy si mohol dovoliť viac, odkedy ho poznám, bolo to tak. Aj po škole ide taký chýr, nahlas o tom nikto nehovorí, ale vedia to všetci. Aj učitelia sú ovplyvnení.

„Aha, aká krpaňa,“ ozve sa znovu. Hľadím priamo pred seba i za seba, aby som sa nemusel spýtať ďalší raz, mohlo by ho to rozčúliť. Jéj, už vidím, neviem, ako som ju mohol ignorovať. Stojí priamo za nami. Pootočím sa, pozorujem ju. Dievčina, vlasy dlhé, asi gaštanové, tipujem prefarbené. Z vedľajšej triedy. Tvár mierne hranatá doplnená okuliarmi s masívnym čiernym rámom. Tuctovka, dalo by sa povedať, ale v prípade tejto to neplatí. Stačí sa pozrieť a udrie to človeku do očí. Musí, je to čosi, čo sa nevidí každý deň. Jej výška, je taká nízka. Akoby bola ešte dieťa.

Marek sa pomrví, pošúcha si ruky. Zima mu je, tipujem, začína byť nesvoj. Som zvedavý, čo sa bude diať. Otáča sa dozadu smerom k nej. „Ahoj,“ prihovára sa jej. Nechce sa jej, je to očividné, ale pozdraví ho. Marek sa svojsky zaškerí, púšťa sa do konverzácie. „Super výška, prdnem si a teba krásne ovanie, voňavka pre teba.“ Rehoce sa, až sa za brucho chytá.

Čakám, radšej sa do toho nezapájam, ani vhodné sa mi to nezdá. Som opatrný, myslím na seba. Ale nemusel by si z nej robiť posmech, nemôže za to, jednoducho to tak vyšlo. Tam, kde my máme zadok, ona má hlavu, proste porucha rastu. Aj telo má akési pokrútené, robiť z nej obeť nie je najlepší nápad.

Najedený, hamburger s mäsom nikdy nesklame a do bazéna treba prísť v dobrej kondícii. Plavecké preteky, štartuje sa o chvíľu. Z našej triedy sme viacerí, okrem Mareka a mňa ešte dvaja. Pripravení, stojíme pri bazéne, keď ju zbadám. Je tam, krpaňa, aj ona bude pretekať. Plaveckých súťaží sa zúčastňuje často. „Štart,“ ozve sa z úst rozhodcu a nachystané telá miznú vo vode. Každý vo svojej dráhe, začína to byť zaujímavé. Marek strúha formu, ja tiež, vyhráva najrýchlejší.

Dobojované, preteky sú na konci. Ani jeden z nás, nedokázali sme to, boli aj lepší. Ruka hore, na hlave zelená čiapka. Tá tvár, niekde som ju už videl. Áno, už viem, som si istý. Je to ona, dnešná Marekova obeť. Krpaňa, ako ju nazval, vyškolila ho. Prvé miesto je jej.

 

 

 

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.