Založ si blog

Raňajky

Mráz, dnes poriadne prituhlo. Človek čosi také veľmi často nevidí, ani zima už nie je, čo bývala. Naťahuje sa, aj nejaké zvuky sa jej derú z úst. Konečne víkend, aspoň vie, že žije. V pracovné dni je to o ničom.

 

Káva, ešte tá jej chýba, skvelá chuť a vôňa. Úchytkom sa zastaví pri okne. To je nádhera, akoby práve odložila štetec. To nie ona, za všetkým je mráz, zasa raz ukázal svoje umenie. Ako kedysi, keď bola malá. Mama ju na to vždy upriamila, vedela v nej vzbudiť záujem. Bodaj by nie, toľko motívov a tie línie. Obdivuje ich, vôbec sa nezmenila, zostalo jej to aj po toľkých rokoch.

 

Buchnutie, nepríjemný zvuk, akosi ju z myšlienok vytrhol. Škoda, bolo to príjemné. Spustí hlavu, hľadí si na prsty na nohách. Lak červený, celkom pekný. Ale tá zima, prsty studené, chce to riešenie. Ponožky, najlepšie budú teplé, isto ju zahrejú. Jedna, druhá, hotovo. „Dobré ráno, Ivana.“ Dvihne hlavu a hľadí pred seba, cez dvere sa valí okrúhle telo chlapa. Jej chlapa. Akoby to ani vysloviť nechcela, ťažko sa jej to derie z úst. Kedysi dávno… Vlastne, tak dávno to ani je. Pamätá si. Štíhly, pohľadný, zábavný a v tomto duchu by sa dalo pokračovať ďalej.

 

Nie, nie, čosi tu nesedí, tento muž, to nemôže byť on. V ruke igelitová taška. „Rožky máš?“ pýta sa bez obalu. Aj raňajky by som si už dala. Ešte aj tá cigareta, akoby mu nehovorila, že vo vnútri sa nefajčí. „Nech sa páči na balkón,“ otvára dvere. Tvári sa prísne, musí nastoliť disciplínu, s chlapom to inak nejde. Kedysi, prebleskne jej hlavou. Taká mladá bola, plná elánu, ešte aj mužom verila. A potom prišiel on. Oči modré, strapatá štica, telo nádherne tvarované.

 

Kuchyňou sa ozve zasyčanie, netrvá dlho a na stole sa objaví plechovka s pivom. Aha, takto sa veci majú. Jej matka by povedala: „Prirodzený vývoj chlapa, vieš, po toľkých rokoch.“ Lenže ona je iná, ani ženy už nie sú ako kedysi…

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.