Založ si blog

Moja cesta: S poviedkami z blogu až k oceneniu od spisovateľov

Hra so slovami ma vždy bavila. Svoje prvé pokusy som starostlivo ukrývala – chýbal čas a štipka odvahy ísť s kožou na trh. 19. mája 2016 nastala tá správna chvíľa na premiéru.

Na blogu Denníka N sa objavila moja poviedka s príznačným názvom Prvá v poradí. Počas takmer štyroch rokov nasledovalo vyše 400 ďalších. Niektoré dlhšie, iné kratšie, veselé i vážne, plné všedných aj nevšedných hrdinov. Občas by ste v nich našli aj kúsok ľudí z môjho okolia či dokonca mojej maličkosti. Väčšina sa zrodila v metropole Slovenska, povestná múza ma však už kopla aj pod mohutnými tatranskými končiarmi či neďaleko Václavského námestia.

Začiatkom roka 2019 som sa odhodlala skúsiť šťastie v renomovanej celoslovenskej súťaži Poetická Ľubovňa. Do kategórie próza mohol každý autor zaslať maximálne tri poviedky, ktoré neboli publikované v knižnej podobe. Voľba bola ťažká, napokon som sa však rozhodla pre trojicu textov, ktoré moji pravidelní čitatelia určite poznajú. Začiatkom marca som sa dozvedela, že Farba, Partia a Lakovky zabodovali aj u poroty. Vďaka nim som sa v kategórii Próza nad 20 rokov umiestnila na druhom mieste.

Nečakaný úspech ma povzbudil do ďalšej tvorby. Momentálne mám na konte jednu e-knihu pre deti a intenzívne pracujem na ďalších literárnych počinoch. Mojím najbližším cieľom je dokončiť a vydať nový psychologický román. Už niekoľko týždňov navyše prispievam aj na svoju osobnú stránku darinamatichova.sk, kde nájdete množstvo nových poviedok, niektoré z nich dokonca vo zvukovej podobe.

Čo plánujem v roku 2020? Naďalej si užívať písanie. Núdzu o nápady rozhodne nemám, občas to však trochu zaškrípe s časom na ich realizáciu, a tak sa nechajte prekvapiť. Určite sa však o všetkých novinkách včas dozviete – napríklad na mojej stránke.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.