Založ si blog

Dve strany

Vzťah, tých okolo nás je, veru veľa. Medzi rodičmi a deťmi, medzi súrodencami, priateľmi, susedmi, kolegami v práci, pacientmi a lekármi. Žeby som už vymenovala všetky? Kdeže, také jednoduché to nie je, ale na vzťah muža a ženy by sme nemali zabudnúť. Taký dôležitý, kdesi tam sa všetko začína. Preskočí iskra a odrazu dostaneme možnosť okúsiť tento svet.

Výborné, ale toto nie je žiadna láska, nič také. Práve naopak, obyčajný, strohý vzťah. Obchodný, na jednej strane prenajímateľ a oproti nemu nájomca. Jeden dáva, druhý berie, kdesi tam je základ. Všetko založené na dohode, každý dosiahne to svoje, bez toho by tento vzťah jednoducho nefungoval. Prenájom priestorov, v podnikateľskej sfére taký podstatný. Predmet užívania, spôsob platby, všetko spísané v písomnej podobe. Zmluva, rešpektovať ju musí každá strana.

A do toho všetkého príde koronakríza. Zásah štátu, nevyhnutné opatrenia, zatvorené prevádzky, obmedzené podnikanie, nedostatok finančných prostriedkov. Jedna zmluvná strana sa postupne potápa, ale ťahá so sebou i druhú. Vzťah, zasa sme pri ňom. Nájomca v problémoch a kdesi pri ňom prenajímateľ. Pripomína sa, aj zaplatiť treba, za užívanie priestorov a služby s tým spojené.

Pekné, keby nie to ale… Áno zmluva, dodržiavať ju je nevyhnutné.  Všetci vedia, aj mužíček doteraz tak vzorne platiaci. Lenže teraz, čosi mu chýba. Financie, akosi ich niet, zo zatvorenej prevádzky nič nevyťažil. Nemohol, povinne zatvorené. Druhá strana však žiada svoje, je to jej právo.

Problémy, odrazu je ich toľko. Štát, keby pomohol, hneď by bolo lepšie. Pekné dúfať, len tá skutočnosť. Premiér Matovič má odlišný názor. Prenajímateľ nemá za čo dostať peniaze, prevádzka bola zatvorená a hotovo. Ešte aj splátky úverov si môže odložiť, no to je super.

Len tá prax, nefunguje akosi, prenajímateľ si nedá povedať. Argumentuje, žiada svoje peniaze, je taký neoblomný. Možno nechápe Matoviča, alebo je dôvod omnoho prostejší. Aj títo ľudia sa musia postarať o svoje živobytie.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Aktuálna informácia, horúca novinka, práve sa stalo, PRAVDA, mimoriadna správa, mimoriadne1, mim1

Pri Šali došlo k tragickej nehode, čelnú zrážku áut neprežili traja ľudia

23.04.2024 15:29

Na mieste zasahujú dve pozemné ambulancie záchrannej zdravotnej služby aj posádka záchranárskeho vrtuľníka.

Ana Estradová

V konzervatívnom Peru vykonali vôbec prvú eutanáziu. Ana Estradová trpela nevyliečiteľnou chorobou

23.04.2024 15:09

Ana Estradová bola niekoľko rokov pripútaná na lôžko. Súdny spor, v ktorom jej bolo priznané právo podstúpiť eutanáziu, viedla a vyhrala za pomoci ombudsmana pre ľudské práva.

Rudolf Schuster

Rudolf Schuster získal Čestné občianstvo Košického samosprávneho kraja

23.04.2024 15:06

Ide o vôbec prvé udelenie takéhoto ocenenia v histórii kraja.

Britain Clinton

Brusel chce uľahčiť život v Británii aj mladým Slovákom. Použije na nich Londýn dvojaký meter?

23.04.2024 14:00

Európska komisia by rada zmäkčila nepríjemné dopady brexitu na občanov členských štátov EÚ vo veku do 30 rokov. Aký postoj zaujali politici v Londýne?