Založ si blog

Hosť

Oblek, vyberám ho zo skrine akosi neochotne. Bodaj by nie, neznášam ho, trvá to už roky. Možno je za tým moja postava, od ideálnej má poriadne ďaleko. Neviem, obdivujem všetkých, ktorý milujú tento kúsok oblečenia. Milovať? Zvláštne slovo v tomto kontexte? Možno, ale až tak veľmi nie, aj v mojom blízkom okolí sú takí. Môj brat, živý príklad, od mladosti sa do nich obliekal viac ako ochotne.

Dosť, všetky tie úvahy musia preč, nepotrebujem ich. Nech už je to akokoľvek, dnes je to povinné. Kravata, ešte tá mi chýba, ani s viazaním sa mi akosi nedarí. Fúknem si smerom k čelu a venujem sa tomuto zvláštnemu doplnku. Naplno, len tak sa mi to podarí.

Dobre, posledný pohľad do zrkadla. Celkom dobre, aj kravata sadla. Strácam sa vo dverách izby, smerujem do kuchyne. Vidím ju, kdesi na stole váza a kytica. Je moja, schytím ju a smerujem von z bytu. „Dobrý deň,“ venujem pozdrav zvedavej susede, aj ústa zabudla zatvoriť. Zvláštne správanie, ale prekvapivé nie, je to jedna z tých správnych.

Sedím za volantom auta a z času na čas sa venujem okolitému svetu. Nádhera, konštatujem vždy, keď sa tadiaľto rútim. Domy, ukazujú sa z pravej strany pri ceste. Som tu, dlho mi to už trvať nebude.

Brána, ešte stále zelená, nezmenilo sa tu nič. Za tie roky… Maličkosti možno, ale nič zásadné. Niekoľko krokov vpred a cítim voňavku. Pri tele ruka, dotýkam sa jej, akoby opatrne. Ale potom, atmosféra sa uvoľňuje, objíma ma, zasýpa bozkami. Kvety, spomeniem si. Páčia sa jej, dojatie jej čítam v očiach. „Ako si vedel?“ „Ale mami, na niektoré veci nezabúdam,“ pripomínam jej.

Stôl, predo mnou káva. Niekoľko pohybov malou lyžičkou a som v pomykove. Bozky, blízky kontakt, telom sa mi valí nervozita. Asi som to prehnal. Nechcel som, lenže ona je taká srdečná a práve dnes má narodeniny. Výčitky, odrazu je ich toľko. Nákaza, vírus,  nemôžem vedieť či som zdravý. Možno, ale je tu aj iná možnosť.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.