Založ si blog

Danka a Janka

Nohy, úplne obyčajné. Dve, pravá a ľavá. Sú rovnaké, chce sa mi povedať. Kdeže, každá z nich je trochu iná. Nesúhlasím, dokonca protestujem, stačí sa pozrieť na chodidlo. Čo má spoločné pravé s ľavým? Pre mňa nič, jedine chuť odlišovať sa od toho druhého, iné vysvetlenie neexistuje.

 

Perina pod bradou, hlava zaborená do vankúša, zívam, ústa otvorené dokorán. Neviem, asi počasie, za oknom poriadna porcia hmly. Trvá to už viac ako týždeň, čoskoro sa z toho zbláznim, slnko som nevidela už poriadne dlho. Utrpenie, pre mňa určite, som slnečný typ, všetci to o mne vedia. Stačia mi slnečné lúče a som iný človek.

 

Dvere, počujem tiché vrznutie. Privieram oči, akoby som spala. „Jéj, už zasa je v posteli!“ Čakám, neozývam sa, potrebujem pôsobiť dôveryhodne.  Pomrvím sa až v momente, keď som si istá. Musí byť preč, je to dôležité. „Vráť sa a zavolaj ju, určite sa len pretvaruje.“  „Ale, mami, už za ňou nepôjdem, snažila som sa.“

 

Ticho, no konečne, na tento moment som čakala. Sú preč, obidve. Otváram oči, vankúš prehnem na polovicu a zasuniem si ho pod hlavu. Takto to bude lepšie. Ľudmila, dotieravá až lepkavá, nechcem ju ani vidieť. Je všade, akoby bola môj tieň. Ale je to tvoja sestra, hovorí matka, dokonca dvojča. Á, to je slovo, nenávidím ho. Už od detstva, vždy som musela byť ako ona. Dvojičky. Rovnaký účes, rovnaké oblečenie, topánky. Matka to tak chcela, podľa nej sú dvojičky krásne. Nie, robím za týmito časmi hrubú čiaru, je koniec. Odteraz bude všetko inak, už nie som to malé dievčatko a nechcem byť ako ona, túžim byť sama sebou.

 

Nohy, zasa sú tu, práve som ich vytiahla spod periny. Dve, pravá a ľavá. Pozerám sa na ne a telom mi prechádza príjemný pocit, je zvláštny, ale ja mu rozumiem. V mojom živote je to ako s tými nohami, aj ja chcem byť sama sebou, dvojičky áno, ale každá za seba.

Tag:

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Farby

01.07.2024

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky. Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by [...]

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

Russia Military

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

27.07.2024 06:25

Vladimir Putin za logistickú operáciu v Sýrii vyznamenal Dmitrija Bulgakova, teraz tento generál spoznáva pobyt vo vyšetrovacej väzbe.

Credit Suisse, UBS

Švajčiarske mesto Vernier zakázalo bilbordy, Zürich a Bern ho chcú nasledovať

27.07.2024 06:12

Nenápadné švajčiarske mesto Vernier s 38 000 obyvateľmi sa stalo prvou švajčiarskou obcou, ktorá vo svojich uliciach zakázala komerčnú reklamu.