Založ si blog

Šanca

Pracovný stôl, klasika, miesto, kde trávim toľko času. „Nie vždy pracuješ,“ hovorí moja zákonitá, akoby mi chcela čosi vytknúť. Áno, ale tráviť čas v pracovni ma jednoducho baví. Hore na poschodí zastrčená v úplnom rohu domu, lepšie by som to nevymyslel, dal som na radu najlepšieho priateľa. Je z fachu, vyzná sa a dnes mu dávam za pravdu. Pri stavbe domu to nebolo až také jednoznačné, mal som výhrady. Sám neviem prečo.

Zmenilo sa to, odrazu to oceňujem a ďakujem Matúšovi, vymyslel to výborne. Je tu taký pokoj, nič viac si nemôžem želať. Manželke to trocha vadí, ale zvyká si. Napokon, nevyberie si. Kávička na stole položená kdesi v strede stola. Medzi vecami, presne ako to mám rád. Neporiadok, tak by to nazvala Nataša a dala by sa do činnosti nazývanej upratovanie. Nie, sem ju nepustím, toto je moje kráľovstvo a o neporiadku nemôže byť ani reči. Všetko sú to prepotrebné veci a ja sa v nich vyznám.

Niekoľkými pohybmi miešam kávu, ešte je teplá. Možno menej ako by som chcel, ale dokážem to zniesť. Len studenú nie, nechutí mi, akoby to ani nebola káva. Obrazovka počítača mi ponúka fotografie, mám ich tu niekoľko. Chrbát opriem o operadlo vysokej stoličky a zameriavam sa na ňu. Prezerám si ich jednu za druhou. Vysoká je, na ženu pomerne slušné, hovorí moje odborné oko. Vlasy polodlhé, ofina do čela. Celkom dobré k tvári, môže byť. Nohavicový kostým, sako rozopnuté, zvláštna póza.  Nepozdáva sa mi, idem na ďalšiu. Modrá halenka prehodená cez plecia, nohy poskladané kdesi pred sebou. Upijem si z kávy a vraciam sa k nej. Hm, ponáram sa do svojich myšlienok. Chcela byť sexi, povedal by som. Skúšam, dávam jej ďalšiu šancu. Neprichádza. To telo, vnímam na nej každú kosť, akoby sa predvádzali jedna pred druhou. Hľadám prsia, blúdim očami nižšie. Nič, skôr takmer nič, len kdesi v blúzke ukryté drobné, mierne vyvýšené bradavky. Ako dieťa.

Hľadím na ne a neverím vlastným očiam. Aj na kávu som zabudol. Vraj modelka, určite nie, neprichádza do úvahy. Hľadám slová, chcem byť citlivý, potrebujem neuraziť, skôr odporúčať. Len keby to bolo také jednoduché. Asi by sa mala najprv poriadne najesť, na začiatok by to stačilo. Možno potom…

Tag:

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Farby

01.07.2024

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky. Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by [...]

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Peter Gregor, ta3

Podplukovník Gregor: Kto lietal na migoch, si do F-16 nesadne. Výcvik sme postavili na nových a mladých ľuďoch

27.07.2024 10:00

Na F-16 sa lieta úžasne. Vieme s nimi robiť veci, ktoré sme doteraz nemohli so žiadnym iným strojom, povedal pre ta3 veliteľ letky F-16 Peter Gregor.

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.