Založ si blog

Kvety

Kráčam, pod nohami sa mi čosi miesi. Hm, hlúposť, miesi sa cesto, lenže správne slovo neprichádza. Snažím sa, ale nepomáha to, akoby som práve prechádzala nejakým útlmom. Možno spánok, pomyslím si, včera som ho veľa nemala. Ani neviem, čo som robila, noc ubehla akosi rýchlo. Stáva sa, ale pre moje telo to nie je najlepšie. Cítim to, asi je za tým vek, už nemám dvadsať.

Kedysi, všetko bolo inak, spomínam. Kamienok, vhupol mi priamo do topánky, moje úvahy sú preč. Maličký, jeden z mnohých. Tých tu teda je, moje topánky sa do nich ponárajú, akoby tu okolo mňa bola voda. Vyberám ho, už ho držím v prstoch, topánka ma prestáva tlačiť. Trochu sa s ním pohrám a hádžem ho medzi ostatné, nech je medzi svojimi.

Pokračujem v ceste, moja trasa stúpa, postupne stále viac. Nikde žiadne davy, len sem-tam ma míňa niekoľko jedincov. V skupinách alebo osamelých, oblečenie tmavšie, komunikácia skúpa.  Popri betónovom chodníku ihličnany obťažkané šiškami. Veveričky, tie sa majú,  celkom dobré miesto. „Dobré miesto“, to som tomu dala, asi ako pre koho. Myslela som tie drobné, vrtké zvieratká, hľadám ospravedlnenie. Nemusím, ale chcem.

Radšej rýchlo pozriem na hodiny a naťahujem nohy. Musím, niekedy sa nehodí chodiť neskoro. Vrava, počujem ju pomerne zreteľne, blížim sa k ľudskej spoločnosti. Živo tu je, poviem si a narýchlo kontrolujem svoj zovňajšok. Pohľady, dostávam sa medzi nich, príjemné mi to nie je. Z každej strany, dobiedzajú do mňa, šacujú ma. A nech, postupujem po svojom, musím sa dostať bližšie.

Konečne, som tam, v centre diania. Muž, vidím ho. Vlasy strieborné, tvár pochudnutá, plná smútku. Chýba mu, pomyslím si a kráčam smerom k nemu. Kytica, opakujem si dookola, aby som nezabudla. A je to tu, hľadím mu do očí a poznám ho, odrazu je mi taký blízky. Do ruky mu vtisnem kyticu, poprajem úprimnú sústrasť.

Naše stretnutie netrvá dlho, ale pre mňa má svoj zmysel. Milujem ho, sú to už roky, ešte tu nebola ani ona. Pristihnem sa, hovorím o nej, vlastne o mŕtvych len dobre. Odchádzam, nechcem nič viac. Videla som ho a to mi stačí. Veveričky skáču po stromoch a robia mi spoločnosť.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 06:51

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.