Založ si blog

Biela

Dvere sú zatvorené a ja niekde za nimi, v priestore medzi dverami a oknom. Steny biele, úplne obyčajné. Dana také chcela, pre mňa by zniesli aj nejakú farbu. Nič tmavé, asi niečo smerom k žltej, je to farba, ktorá mi dáva energiu, akoby ma ňou nabíjala.

 

Lenže teraz je okolo mňa všade biela, farba bez významu, pre mňa určite. Žiadne pocity, len samá bezvýznamná prázdnota. Pozriem smerom k oknu, je pootvorené, asi preto tie zvuky. Doliehajú ku mne, nuž započúvam sa. Spočiatku hlasná hudba a potom už nič. Vlastne áno, zvuky áut valiacich sa širokou ulicou, ktorá sa tiahne popod naše okná. Ako nikdy neutíchajúca riava, žlté, modré, červené, strieborné, čierne a ďalšie farby striedajúce sa v rýchlom slede. Mám ich pred očami, akoby som bol ich pozorovateľ.

 

Omyl, sedím v izbe za zatvorenými dverami a dýcham. Áno, to je ten zvuk miešajúci sa s ostatnými, moje dýchanie je príliš rýchle a hlasné. Zreteľne ho počujem, ani rútiace sa autá ho neprehlušia. Nemôžu, v tomto stave určite nie. Posadím sa na stoličku, hlavu spustím do dlaní, niekoľkokrát si pretriem tvár. Chcem sa upokojiť, rýchle dýchanie mi robí starosti. Ženie ma kamsi, kde nechcem byť. Nie, takto to ďalej ísť nemôže.

 

„Tie ženy“, precedím cez zuby a myslím na Danu. Áno, to ona, len ona za všetko môže, všetky ostatné ženy môžem nechať na pokoji. A vôbec, ženy okolo seba mám rád, sú to fascinujúce stvorenia. Len tá moja, robí mi starosti už dlhší čas. Nie je s ňou reč, odkedy si Aďa zbalila veci a odišla s priateľom, nedá sa s ňou vydržať, háda sa so mnou pre každú maličkosť.

 

Mením polohu, namiesto stoličky smerujem do polohy ležmo, možno to zaberie. Ruky si kladiem na brucho, privieram oči a vnímam svoj dych. Celkom sa mi darí, pomaličky sa upokojujem. Možno by som aj zaspal, keby nie ona. Trhnutie kľučky na dverách ma vracia do reality, hľadím Dane do tváre.

Tag:

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.