Založ si blog

Vlasy

Vietor, zasa fúka, akoby toho nebolo dosť. Počasie ako na hojdačke, ráno sa ti zdá, že krajší deň už nemôže byť, slnečné lúče ti hladkajú tvár. Neprejdú dve hodiny a všetko je inak, obloha zahalená do tmavých farieb a z času na čas ti nedajú pokoj dažďové kvapky. Dnes nie, zatiaľ je sucho, len ten vetrisko. Prehadzuje mi vlasy zo strany na stranu, akoby sa na mňa zameral.

 

To nie, môžem byť pokojný, problém s tým majú všetci okolo mňa. Staršia pani s mierne dlhšími vlasmi to má ešte horšie, chlapovi v elegantnom kabáte práve uchytil klobúk a mamička s kolobežkou v ruke práve babuší potomka do kapucne. Kašlem na to, nebudem sa na nič hrať, spravím to rovnako a vietor sa ku mne nedostane.

 

Usmievam sa, možno až príliš, odrazu sa cítim o čosi príjemnejšie, aj nálada sa mi zlepšila. Nekopírujem, len som sa inšpiroval, asi budem kapucňu používať častejšie. Pozriem na Borka a zabočím do vedľajšej ulice. Nech sa vybehá, je to pes a ten vietor nerieši. Má svoje starosti, práve sa v jeho dosahu ocitol jeden zo susedstva. Postojím, nech si povedia, čo treba, aj zvieratá majú svoje potreby, som na to citlivý.

 

„Borko!“ volám na neho, akosi sa to celé natiahlo. Až príliš, už tu nechcem postávať, začína mi byť zima. Lenže môj miláčik sa rozhodol úplne inak, neberie na mňa ohľady. A potom príde ona, prechádza popri mne. Vlasy hrdzavé, vetrom rozviate, všetky do jedného smeru. Vysoká nie je, taká je pravda. Po takých veľmi nepozerám, akoby neboli pre mňa príliš dobré. Nepohŕdam nimi, to nie, to sa ženám nerobí, len ma nedokážu zaujať. Ale táto…

 

Podpätky vysoké, čierne čižmy zboku s nejakou kožušinkou. Začínam zospodu a posúvam sa vyššie. Zvláštne, neviem prečo ma tak fascinuje. Asi zvuk podpätkov, je to niečo, čo moje zmysly zaujať dokáže. Strácam prehľad o psovi a venujem sa len jej. To telo, vlní sa predo mnou, akoby lietala z jednej strany na druhú. Sledujem ju, ale minisukničkou to nebude. Krátka bunda do pása tesne obopína jej telo, rovnako ako rifle. Sú také tesné, akoby chceli prasknúť. Práve teraz. Predstavujem si to, mám ju pred sebou a postupne ju vyzliekam. Hurá rifle, už som sa ich zbavil. Áno, to je ono, čipkované nohavičky, čierne, celkom by jej pasovali. Ten zadok, nádherný je, tie kypré tvary. Chcem ho držať, len tak jemno sa ho dotýkať, najprv rukami a potom…

 

Štekot a krik, doliehajú ku mne rozčúlené hlasy, niečo sa tu zomlelo. Strhnem sa a hľadám psa. No jasné, zasa je v šarvátke. Podídem bližšie k postávajúcim v hlúčiku a hľadám ospravedlňujúce slová, ten uličník.

Tag:

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.