Založ si blog

Vietor

Deň či noc, neviem, akoby som ani nevedela čo so mnou je. Nevnímam, možno len… Aspoň svetlo, možno jeden jediný záblesk, hneď by som vedela. Tie oči, vyvíjam tlak, chcem si odlepiť viečka. Nič, dnes to jednoducho nefunguje. Nedokážem to napriek sústredeniu. Robím preto maximum.

 

„Rob si čo chceš!“ Počujem hlas, akoby sa mi niekto vysmieval. Som ticho, nedostanem zo seba ani hláska. Možno by som sa mala ozvať, nemôže to  byť na škodu. Nie, nič z toho nebude, moje telo vypovedalo poslušnosť. Akoby mi ani nepatrilo, nemám nad ním vládu.

 

Alebo predsa čosi? Zvláštne, začína to nohami. Akoby som nimi pohybovala. Neovládam ich, s týmto nemám nič spoločné. Deje sa to, ja však o tom nerozhodujem. Som uveličená, moje nohy a vietor, asi len tieto dve veci pomenujem. Pravá, ľavá, cítim ich obe, až také zlé to nebude. Nohy ešte stále mám. Poryv vetra a moja ľavačka, hýbe sa, niekoľkokrát mení smer, raz je hore, potom dole. Topánka. Červená, kedysi v detstve… Pekné boli, dokonca som sa nimi pýšila, jednoducho dievča. „Parádnica,“ vravievala mi mama. Lenže potom, kdesi v tráve smola. Tekutá, taká zákerná. Čierna smola. A šup ju na topánku. Hľadela som na ňu, do očí sa mi tisli slzy. Smútok striedal strach, čo povie mama, ani domov som nechcela ísť.

 

Prežila som, aj z červených topánok som vyrástla. „Á, akoby som lietala, pohybujem sa, nohy mi vejú vo vetre. Prudké pohyby mi nerobia dobre, musím sa upokojiť a nechať sa unášať. Je to pocit, cítim to tak, asi by som nemala preháňať.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.

Roman Michelko

Koalícia sa nezhodne na Harabinovi ani na šéfovi NR SR. SNS má svoje požiadavky, hovorí Michelko

27.04.2024 14:50

Čo sa týka RTVS, vo vzduchu aktuálne lieta osem až desať mien ľudí, ktorí by chceli novej STVR šéfovať.

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Števulová: Koalícia chce zastrašiť mimovládky. Michelko: Chceme zvýšiť transparentnosť ich financovania

27.04.2024 14:07

Strana Progresívne Slovensko považuje návrh novely zákona o mimovládnych organizáciách predložený SNS za protizákonný a protiústavný.

Dmitrij Peskov

Peskov: Neexistujú žiadne predpoklady pre mierové rokovania Ruska a Ukrajiny

27.04.2024 13:29

Špeciálna vojenská operácia, ako Rusko označuje vojnu na Ukrajine, bude pokračovať, pre mierové rokovania nie sú podľa Moskvy žiadne predpoklady.