Založ si blog

Polievka

 

Pohľad na hodiny, len taký rýchly, aj ten však hovorí za veľa. Zostáva mi ešte čosi, veľa toho však nie je. Mala som to vypočítané a teraz toto. Teória a prax, začína to byť zložité. „Gabika, chce ťa vidieť Rišo.“ Diana, jej hlas prišiel až ku mne, akoby sa odrážal od stien chodby. „Hm, práve teraz sa mi to nehodí,“ vysúkam zo seba. Na odpoveď nečakám, nie je treba. „Myslím to vážne,“ pridá jednu zo svojich myšlienok Diana. Suchárka jedna, ešte aj pousmiať sa zabudla. Poznám ju roky, ale teraz, akoby to ani nebola ona. „No a?“ snažím sa pôsobiť minimálne negatívne, možno by som chcela byť aj protivná. „Veď vieš, tie jeho plány,“ reaguje ona.

 

Nepochopila, jej myšlienkové pochody sú spomalené. Chcem jej poriadne vynadať a začať si z nej robiť žarty. Ako mnohí z nášho osadenstva. Chalani z technického oddelenia, tí sa chopia každej príležitosti, pri Diane to platí dvojnásobne. Nemôžem, ešte aj čas je proti mne. Otočím sa na podpätku, dnes mám také vyššie, nech aj nohy vyniknú. Rišo čaká, asi by som sa mala pobrať.  „Plány, plány…“ znie mi v hlave ešte skôr, ako otvorím dvere.

 

A som vo vnútri, za zelenými čalúnenými dverami. U Riša v pracovni. Voláme ho tak familiárne ako to chcel. Sebavedomý je, keď sa rozhodne ide si za svojím. Plány, už ma čakajú na stole. „Chcem si vypočuť tvoj názor,“ dostane zo seba a ústa formuje do úsmevu. Neopätujem ho, akosi sa na to necítim. Potrebujem odísť, asi som už mala byť na ceste. „Garáže,“ zapichne prst na určité miesto a ťahavým pohybom vysvetľuje ďalšie podrobnosti. Najnovší projekt, jeho srdcovka.

 

Sedím nad výkresmi a komunikujem s ním. Len čo zbadám spokojnosť v jeho tvári, lúčim sa. Chvatne, rýchlo. Schody beriem po dvoch, v spodnej časti sa takmer zrazím s Dianou. „Ty už končíš?“ pýta sa ma. Neodpovedám a nechám za sebou buchnúť dvere. Cesta autom odsýpa, už nie som ďaleko, len doprava poriadne zhustla.

 

Sídlisková bytovka, piate poschodie, cesta výťahom mi pomôže. Zvonček a za dverami šúchavý pohyb. „Ahoj, moja,“ objíma ma žena so striebrom vo vlasoch. Pristane jej to, dnes vyzerá super. „Dobrú chuť, zlatko,“ hovorí, len čo sa nakloní ponad stôl. Tanier polievky. Mäsová s cestovinami. Písmenková. Ponáram do nej lyžicu, spomínam a skladám slová.

 

Kedysi v detstve…robila som to, vyšlo mi slovíčko „mama“.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Polícia odstránila propalestínske tábory na troch amerických univerzitách

28.04.2024 10:58

Polícia v sobotu zadržala takmer 200 ľudí na troch amerických univerzitách, kde sa konali protesty proti vojenskej operácii Izraela v Pásme Gazy.

Joe Biden, kampaň 2024

Biden vtipkoval na Trumpov účet, exprezident mu adresoval štipľavú poznámku

28.04.2024 09:57

Americký prezident Joe Biden na sobotňajšej večeri organizovanej združením spravodajcov v Bielom dome vtipkoval na adresu Donalda Trumpa.

Vzácny desaťdukát, zbierka Václava Brunu

Zbierka mincí českého zubára vyniesla milióny. Kôň doktora Brunu vyhral trikrát Veľkú Pardubickú

28.04.2024 08:30

Draží sa zbierka mincí českého zubára, významného zberateľa aj chovateľa koní Václava Brunu. Už počas prvého dňa vyniesla milióny eur.

mrož, ryba

Poľský turista dostal vysokú pokutu za to, že sa na Špicbergoch príliš priblížil k mrožovi

28.04.2024 07:24

Turista z Poľska pri návšteve nórskeho arktického súostrovia Špicberky dostal pokutu za to, že sa až veľmi priblížil k mrožovi.