Založ si blog

Stav

Slnko sa ešte neprebudilo, okolo mňa tma. Hustá, čierna, možno by sa dala aj nožom krájať. Moja profesorka, ona to tak hovorievala. Zrak neklame, tento pocit sa ma zmocnil okamžite po prebudení. Ťahám perinu vyššie, k telu sa mi dostal chlad. Odkopala som sa, toto sa mi stáva. Z času na čas. Privieram oči a chcem myslieť na niečo pekné. Všade okolo mňa je svetlo a ľudia, plno ľudí. Neviem prečo, ani kde som.

 

Možno by som sa to dozvedela, keby nie on. Leží si na nočnom stolíku povedľa mojej postele a vyzváňa. Budík, beriem ho do ruky. Už ani hláska, robím s ním poriadok. Niekoľkokrát sa natiahnem, jedna noha, druhá, zívnem s otvorenými ústami a pomaly vyliezam. Nechce sa mi, som presvedčená, že mám zostať v posteli. Letmý pohľad do okrúhleho zrkadla veľmi prívetivý nie je. Strapatá, oči zalepené, pokožka tváre pokrčená. Ešte aj tie vlasy, akoby mi od včerajšieho večera naskákali šediny. Dotýkam sa ich rukou, zisťujem ich stav. Tých teda je, v tvári sa mi formuje zdesenie.

 

Keby tu bola Denisa, kolegyňa z práce. Má o pár rokov viac a šediny sú jej téma. „Pozri sa, mám len tridsať,“ hovorí dookola a strká mi hlavu pod nos. Veľa toho nevidím, nemám okuliare. Nevadí, rozumiem jej. A ona mne. Lenže dnes to nie je o nej, ani do práce nejdem. Voľno, tak sa tomu hovorí, včera som ťahala do večera.

 

Zohýbam sa pri umývadle a šomrem. „Zasa ten chrbát, au, to je bolesť.“ Do dvoch rúk si naberám studenú vodu a máčam si v nej tvár. „Ááá, studené.“ Ale čo by som pre krásu neurobila, vraj to zaberá. Pre krajšiu pokožku. A tú ja chcem, dokonca potrebujem. Vidím stopy po vankúši a všeličo iné. Je toho toľko.

 

Zalievam si veľkú šálku kávy a uvažujem. Rýchlo, na nič pomalé nemám priestor. O chvíľu budem brázdiť ulice a potom… Sedieť kdesi v kancelárii oproti spotenej zaguľatenej ženskej, ktorá si ma bude premeriavať a hľadieť mi do tváre. A nebude nič vedieť o mojich schopnostiach. Fuj, aj takto môže vyzerať hľadanie novej práce.

Tag:

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Farby

01.07.2024

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky. Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by [...]

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

izrael, hamas, zbrane

Chce zvrhnúť vládu USA a vyvolať vojnu: EÚ zaradila organizáciu The Base medzi teroristické

26.07.2024 16:56

Skupinu The Base v roku 2018 založil Američan Rinaldo Nazzaro s cieľom vytvoriť sieť radikálne pravicových nacionalistov.