Založ si blog

Písmená

Sedím, nohy prehodené jednu cez druhú. Nemala by som, viem to veľmi dobre. Lenže, odbúrať čosi ako zvyk, nie je také jednoduché.  Hnedé oči, vidím ich priamo pred sebou. „Pani Morávková,“ počujem k tomu aj hlas. Doktor, len on to môže byť, jeho pokyny sú také dôrazné. Kŕčové žily, dostala som ich do daru. Dedičstvo po otcovi. Spomínam si, ani jeho nohy nevyzerali pekne. Lenže chlap si z toho ťažkú hlavu nerobí, u žien je to trocha inak. Sme jednoducho také, bezchybný výzor je pre nás dôležitý.

 

Poslúchnem, aspoň na chvíľu, už mám nohy pekne vedľa seba. Predo mnou papier, biely, veľký. Nikde ani písmeno. Premýšľam. „Ahoj, Ivan,“ skúšam to. Začiatok je najhorší, chlácholím samú seba. Musím, možno mi to pomôže a konečne sa rozpíšem. Chcem, len to akosi viazne. Dobre, oslovenie by som už mala.

 

Pero fialovej farby, stískam ho v prstoch. Píš, hovorím si. Áno, ale tie slová, akosi sa im nechce. „Divadlo, naše posledné stretnutie, ešte stále som plná dojmov, tento druh umenia mám veľmi rada,“ opatrne ukladám písmenká do riadkov. Odrazu mám v ušiach tóny hudby, áno, sedeli sme tesne jeden vedľa druhého. Prsty jeho rúk prepletené s mojimi, vyžarovalo z nich teplo. Bolo to krásne, chcem napísať, keď sa zaseknem. Srdce mi búcha, akoby ma pristihli pri čomsi mimoriadne zlom.

 

Ivan. Tvár veselá s chlapčenským výzorom. Boli časy, pousmejem sa. Ale je to švihák, pekne upravený, stretli sme sa náhodou. V kúpeľoch. On vdovec a ja bez manžela. Hm, divná kombinácia, ešte aj kúpeľné procedúry sme mali v rovnaký čas. Stretnutia pri káve boli pomerne časté, nič zakázané, len akési rozhovory medzi mužom a ženou. A potom, keď sme opustili brány kúpeľov, nemohla som mu odolať. Telefonoval mi, chcel ma vidieť.

 

„Vieš, môj manžel…“ začínali mnohé z mojich viet. Vždy ma prerušil, vtisol mi bozk na pery. Chutný, mal takú zvláštnu príchuť. Vždy, keď som sa s ním stretla, chcela som byť silnejšia, poslať ho preč, vysvetliť mu situáciu. Nedalo sa, nedokázala som to.

 

A teraz tu sedím. Nad papierom, ktorý je takmer prázdny. Lenže ja musím, potrebujem to napísať, musím vyjadriť to, čo mu nedokážem povedať do očí. Moje manželstvo a všetko okolo neho… Zranila by som muža, s ktorým som toho prežila tak veľa. Slzy, odrazu sú tu, kotúľajú sa mi po tvári, sú stále väčšie. Ani neviem prečo, som bezradná.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.