Založ si blog

Slová

Ulica plná ľudí, čosi také mi víri v hlave. Zástupy mužov a žien valiacich sa každým smerom, niektorí tam, iní späť. To je život, to je ono a ja niekde uprostred nich. Som jedna z nich, mám čas, neponáhľam sa, čosi také si musím vychutnať. Život v meste, človek nikdy nie je sám.

 

Vlastne, čosi také už dávno neplatí. Veľmi dávno, dodávam len tak sama pre seba. Musím, potrebujem to, aspoň nejaký rozhovor. Slová, tie malé či väčšie zhluky všakovakých písmen, je ich toľko a predsa. Momentálne je ich nedostatok. Všade okolo mňa sivá, všetko je akési šedivé, akoby žiadne iné farby neexistovali. Neviem, možno sa mi to všetko len zdá, ale asi nie. Na oblohe sa zjavil mesiac a to nie je dobré znamenie, o chvíľu bude tma. Zasa tma, vravím si a pokračujem v ceste. Začína mi byť zima od nôh, tenisky, to je nápad, mohla som to aj lepšie vymyslieť. Do teplôt okolo nuly by boli lepšie čižmy. Boli, konštatujem a radšej to nechám tak, dnes som to nevychytala.

 

Slabučký hlások, akoby prichádzal kdesi z diaľky. Kdeže, okamžite spozorniem a hľadím priamo pred seba, dokonca sa skláňam. Kočík, moja pozornosť smeruje presne tam. Dieťa, maličký uzlíček, ktorý ma tak zaujíma. Musí, hovorím si matka. Nie dlho, je to také čerstvé, doslova niekoľko dní. Veronika, moja dcéra, tak jej hovorím. Pekné meno, pre mňa určite, vybrala som ho sama, ani manžel nenamietal. Keby len to, ale mám aj iné starosti. Horšie. Matka, ozýva sa mi v hlave, je to stále tam. Prenasleduje ma to, musím na ňu dávať pozor.

 

Vidím tú tváričku, drobné pršteky, jemne privreté očká. Krásna je a len moja, vlastne aj manželova. Lenže on tu nie je, práve teraz je kdesi v práci. Musí byť, všetko je, ako má byť… Hm, ešte nedokončím myšlienku a už nesúhlasím. Nechcem, aby bol tam, potrebujem ho, aby bol tu pri mne a malej, rodinná prechádzka, tak by sa mi to páčilo. Povedal by mi niekoľko povzbudivých slov určených len mojím ušiam. Presne tak to chcem. Miesto toho okolo mňa pobehujú cudzí ľudia a ja som plná strachu o náš maličký poklad. Viem len jediné, musím ju ochrániť, aby sa jej nič nestalo. Je to moja povinnosť aj v týchto ťažkých časoch.

 

Tag:

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

Vietor

17.02.2024

Deň či noc, neviem, akoby som ani nevedela čo so mnou je. Nevnímam, možno len… Aspoň svetlo, možno jeden jediný záblesk, hneď by som vedela. Tie oči, vyvíjam tlak, chcem si odlepiť viečka. Nič, dnes to jednoducho nefunguje. Nedokážem to napriek sústredeniu. Robím preto maximum. „Rob si čo chceš!“ Počujem hlas, akoby sa mi niekto vysmieval. Som ticho, [...]

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štefan Harabin, ta3

VIDEO: Prezidentský kandidát Štefan Harabin. Rusko nepovažuje za agresora, chce neutralitu Slovenska

19.03.2024 07:00

O post prezidenta Slovenskej republiky vo voľbách v roku 2024 sa uchádza 10 ľudí.

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 09:39

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.