Založ si blog

Meno

Pavol, Michal, Tomáš, možno Jozef, Vladimír. Moderné či staršie.  Vlastne, všetko úplne jedno. Mená, nič iné, len čosi, čo nám pridelia pri narodení. Áno, každý také dostal a potom si nevyberieš, celý život používaš, čo máš. Žiadny výber, nič také, už to spravili za teba.

Hm, Patrik, maličký drobec s tmavou šticou bohatšou ako je u bábätiek zvyčajné. Kolegyňa Mirka sa práve dnes stala babkou. Prvýkrát, pre ňu skutočná udalosť, v očiach plno radosti. Bodaj by nie, tie maličké stvorenia roztopia aj tvrdého chlapa, ktorý je presvedčený o opaku. Tiež som taký bol, do momentu, keď mi dcéra ukázala ten poklad naživo. Jemné telíčko, drobné pršteky a neustále hladné ústočká. Adamko, náš najstarší. Boli časy, akosi spomínam. Päť rokov dozadu, dnes by za mňa už aj šoféroval, vyspelý je a neskutočne zvedavý. Žiadna pokojná povaha.

Televízna obrazovka priamo predo mnou, môj jediný spoločník v tichom byte. Manželka v práci a ja doma, posledné roky nám to vychádza akosi na striedačku, len víkendy sú spoločné. Tlačovka, jedna z mnohých, už zasa. Ruky, pracuje s nimi, akoby nemohol inak. Ale veď… Nemôže, on to nedokáže, to by nebol on. Papiere, grafy, čísla, ukazuje, vysvetľuje. A hovorí. Plošné testovanie, vlastne skríning. Výborná akcia, nové ložiská koronavírusu odhalené. A ďakuje, vraj všetkým zodpovedným za to, že prišli.

Vstávam, tlačí ma pocit, že musím niečo podniknúť. Okamžite, bez akéhokoľvek otáľania. Zbaviť sa ho, len to jediné sa mi páči, nevidieť ho a nepočuť. Aspoň chvíľu.

 

Tag:

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Farby

01.07.2024

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky. Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by [...]

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.

izrael, hamas, zbrane

Chce zvrhnúť vládu USA a vyvolať vojnu: EÚ zaradila organizáciu The Base medzi teroristické

26.07.2024 16:56

Skupinu The Base v roku 2018 založil Američan Rinaldo Nazzaro s cieľom vytvoriť sieť radikálne pravicových nacionalistov.