Založ si blog

Lampy

Moja tvár, čosi na nej cítim, akoby sa mi do nej nahrnula všetka horúčava. Naraz, úplne bez varovania. Znovu a znovu ma zalieva teplo, ktoré mi prestáva byť príjemné. Ešte chvíľu sedím a premýšľam. Bez najmenšieho pohybu. Motor, mám to, odtiaľ to ide, valí sa to ku mne priamo cez všetky tie otvory pri volante.

Stačí jediný pohyb a je po všetkom, horúčava je preč. Veľa z nej zostalo, to najhoršie je však za mnou, už žiadne salvy horúceho vzduchu prúdiace do mojej tváre. Moja chyba, uvedomujem si to, keby som si to nastavila…  Nepremýšľam, odmietam, radšej sa venujem motoru, ešte zopár pohybov a všetko okolo mňa stíchne. Konečne, prichádza úľava, len keby nebola dočasná.

Sedím, hlava vtlačená do opierky za mnou. Tvrdá, konštatujem, akoby sa ma niekto pýtal. Nikto, som tu len ja a tma. Tej je tu neúrekom, tlačí sa mi do auta z každej strany. Nechcem ju, nerobí mi dobre, začínam byť plná pochybností. „Vzchop sa a nepreháňaj,“ poviem si snaživo, aby som bola na seba prísna. Chcem taká byť.

Lenže teraz to príde, o nejaké tri, možno päť minút. Dostať sa z auta, to bude výzva. Predám, darujem, správam sa divne. Lenže inak nemôžem, hodiny na palubnej doske sú výrazne proti mne, trápim sa. Je už čosi vyše hodiny po polnoci. Dvere otvorené, jedna noha vonku, je takmer na asfalte. Zvuk, počujem ho zreteľne, vkráda sa do môjho ticha, akoby musel. Sneh, áno, len on to môže byť. Keby to boli klasické snehové vločky, ktoré sa dokážu krásne vznášať cestou z oblohy. Kdeže, sú to len akési zhluky vody, inak snehové zrná. Narážajú do mňa a pri styku s kabátom sa ozývajú. Možno tvrdý dopad.

Diaľkové ovládanie, jedno stlačenie a čosi ako pípnutie. Auto zamknuté, moja hlava vytočená. Obzerám sa, chcem byť v bezpečí, nikto okrem mňa tu nie je. Lampy, tichí svedkovia môjho príchodu domov. Aj spočítať by som ich mohla, stoja jedna vedľa druhej pri ceste. Ticho, asi až mĺkvo. Keby vedeli hovoriť, preletí mi hlavou. Strážcovia nočnej ulice, deň čo deň.

Kroky, počujem ich, ešte sú v diaľke. Nečakám, nemôžem si to dovoliť, aj horúčava sa vracia. Viem, čo je za tým, jednoducho strach. Žena uprostred nočnej ulice.

Tag:

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Farby

01.07.2024

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky. Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by [...]

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Gare du Nord / Železničná stanica /

Vlaky vo Francúzsku majú stále meškanie, návrat do normálu sa čaká v pondelok

27.07.2024 13:47

Vlakové spojenia medzi Parížom a Nemeckom sa po podpaľačských útokoch podarilo obnoviť.

Orbán

Orbán: Pripravme sa na to, že Ukrajina sa nestane členom EÚ, ani NATO

27.07.2024 13:20

Maďarský premiér podotkol, že v rusko-ukrajinskej vojne majú obe strany brutálne straty, no napriek tomu sa nechcú dohodnúť.

Boris Susko, minister spravodlivosti

EK dala Suskovi mantinely. Odborníci: Je to štandardný postup, ktorý predchádza žalobe. Pellegrini mohol počkať

27.07.2024 12:00

Či bude nakoniec potrebná ďalšia novela, ukáže až čas. Minister Susko si plánuje výhrady s eurokomisiou vydiskutovať, mimoriadna schôdza podľa neho potrebná nebude.

tanker, filipíny, ropa

Hrozba environmentálnej katastrofy. Ropa z potopeného tankera uniká do Manilskej zátoky

27.07.2024 11:50

Ropná škvrna sa v Manilskej zátoke od štvrtka zväčšila viac ako trojnásobne a tiahne sa po dĺžke 12 až 14 kilometrov.