Založ si blog

Hnedá

Jeden, druhý, tretí… Prsty, mám ich niekoľko, teda desať. Sedím za stolom pred obrazovkou počítača. Pracujem, vlastne, nie je to celkom tak, ale čo tam po tom. Šéfa po svojej pravici nemám a to sa ráta, je to iné ako v kancelárii. Home office, zázračné slovíčko, ktoré pre mňa znamená tak veľa.  Domov, to sladké miesto, tam sa ukrývam. Pred šéfom, pred svetom, dostanú sa ku mne len niektorí.

Vstávať, to  musím každé ráno, s budíkom nie je možné vyjednávať. Z postele a hotovo, on si nedá povedať, je tvrdohlavý. Vyzváňa, prestať sa mu nechce. Ako môj otec, majú toho toľko spoločného. Keby nebol v nebi, povedala by som mu to, určite by som ho pobavila. Lenže, nič z toho, trochu sa mi zalesknú oči, pri spomienke na neho sa mi to stáva. Čerstvé to nie je, ale niektoré veci zo seba nevymažeš. A nech, aj tak sa nevzdám, bol to môj otec.

Zasa tá ruka, jedna, druhá, pravá, ľavá a potom prsty. Všetko známe veci, ale predsa, možno mám potrebu zopakovať si to. Školské časy, aké milé, v tých rokoch som sa učila počítať. Dnes sa mi to zdá také jednoduché, akoby som to ani nemohla zažiť. Pred očami mám svoju učiteľku matematiky. Moletná žena, vždy sa mi zdala akási veľká. Ale dobráčka,  učivo vysvetľovala ochotne, na tvári jej nikdy nechýbal úsmev. A nestrácal sa, ani keď sa nedarilo. Pre mňa to bolo dôležité, neznášala som zachmúrené učiteľky. A takých bolo, celkom jasne si na ne spomínam.

Prsty, vraciam sa do reality, pohrávam sa s nimi. Ako malá, bavím sa sama nad sebou. Aha, odvraciam zrak, zbadám čosi hnedé. Váham, forma žiadna, akoby sa čosi rozlialo po dezertnom tanieriku. Hm, lenže zvedavosť nepustí. Musím to skúsiť. Netrvá dlho a moje prsty zisťujú skutkový stav. Jeden, druhý a už sú v hnedej hmote, vyzerajú tak zvláštne. Akosi odpudivo, som opatrná. Ale tá vôňa, až mi nos vykrúca. Už nečakám, nemôžem, je to čokoláda, mňam.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.