Založ si blog

Hra

Miestnosť, malá, veľká, ani neviem. Som niekde, veľa toho nevidím. Chcem, snaživo otváram oči, doširoka, koľko môžem. To je pocit, pravé oko, akoby mi z očnej jamky išlo vypadnúť. Opatrne, pobádam sa k činnosti. „Musíš niečo spraviť,“ počujem akýsi hlas. Hľadám niekoho, ktosi tu musí byť, farba jeho hlasu. Svetla tu veľa nie je, možno preto, hľadám ospravedlňujúce slová.

Nedarí sa mi, ale skúšam to, som tej zásady, že pokúsiť sa treba. Farba biela, je jej tu priveľa, tlačí sa do mojej priazne. Nie, ešte aj tie obkladačky, celé biele. Žiadny vzor, nič také. Ako v nemocnici, pomyslím si a prstom si chytím oko. Pravé, mám s ním problémy, je to ešte horšie ako ľavé.

Oči, nechávam ich tak, prestávam sa im venovať, potrebujem zmenu. Som jednoducho taká, priznávam si, stereotyp nie je nič pre mňa. „Aha, niečo sa mi tu mihlo. Podľa mňa čierna, možno odtieň tmavomodrej. Som bez pohybu, vyčkávam, akoby som sa začínala báť. Strach, začína mi byť nepríjemný, je to hra mačky s myšou.

Čierna, žiadna modrá, už to viem úplne presne. Jeden pohľad, mám to v oku, som si istá. Ani biela ma už tak nedesí. Kúpeľňa, kdesi tam som sa ocitla, veľa sa toho okolo mňa nedeje. Vlastne čierna, pribudla tu, odrazu je jej tu toľko. Niekoľko kúskov, akoby sa okolo mňa pohybovali. Vlastne áno, každučký kúsok, každý z nich má svoju choreografiu.

Ponožky, visia si tam a pohybujú sa, presviedčajú ma, že im to ide. Sledujem ich, opatrne, s pokorou v sebe. Sú to ony, musia byť, Michal také nosil. Áno, určite sa nemýlim, čierna bola jeho farba.

Príde to tak náhle, telom mi mykne, je to pocit, akoby som kamsi padala. Hlboko a potom ešte hlbšie. Trvá to chvíľu, možno aj dlhšie a potom otváram oko. Nie vo sne, ale naozaj, najprv jedno, potom druhé. Hľadám farby, nikde nie sú, všetko je preč.  Ešte chvíľu zostávam v strnulej póze, potom prichádzam k sebe. Smútim za mužom môjho života, je to tu stále so mnou.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.