Založ si blog

Lampa

Sedím na stoličke, obe ruky mám kdesi pod bradou. Podopieram si ju. Póza, netvárim sa dôležito, ale zotrvávam si na svojom.  Nehýbem sa. Ale prečo? Mohol by som, úplne slobodne. Lenže, je to o mne, moje  rozhodnutie je dôležité. Nikto okrem mňa tu nie je, som na to sám.

 

Predo mnou miska, biela s farebnými kvietkami, plná arašidov. Solených. Mňam, dobrota, ktorá vždy tak rýchlo zmizne. Stačí ju postaviť kdesi do mojej blízkosti. Hm, aj teraz je to tak, skúšam odolať. Lenže tie prsty, akoby chceli tancovať, odmietajú mi poslušnosť.  Nechcem, nepodľahnem, dnes nie, som rozhodnutý.

 

Ešte chvíľu a moja ruka je ponorená. Do vody nie, misa s arašidami mi vyhovuje, preberám prstami a hotovo. Niekoľko kúskov, opatrne ich nesiem k svojim ústam. Nakloním sa, myslím na to, aby mi nespadli. To nie, táto predstava sa mi nepáči. Netrvá dlho a sú tam, niekoľko kúskov v mojich ústach. Nádhera, tá slaná chuť, rozplýva sa na mojom jazyku. Pomaličky, postupne.

 

Som pokojný, keď sa zháčim. Odrazu, je to také prudké, akoby sa stalo niečo veľmi zlé. Vlastne aj, vôbec tu nemám takto pokojne sedieť a chrúmať túto dobrotu. Prehltnem a pozriem smerom hore. Lampa, svieti smerom na mňa. Rýchlo náhlivým pohybom ju vypnem.

 

Nechcem svetlo, potrebujem tmu, hustú, čiernu. Áno, to je ono, povzbudzujem sa, keď sa snažím dostať k stoličke. Sadnúť si, to je moja méta. Je to také jednoduché, lenže… Moje oči sú zatvorené, akoby mi nestačila tá tma. O čosi som zakopol, moja orientácia je žalostná. Ruky, dávam ich pred seba, pomáham si ako môžem.

 

No konečne, ukladám svoje telo do sediacej polohy. Napokon sa mi to podarilo, ale…  Áno, také to bude aj pre Štefana. Môjho otca, po toľkých rokoch stráca zrak.

Tag:

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.