Založ si blog

Bazén

Stolička, chrbát pohodlne opretý, pravá noha preložená cez ľavú. Poloha, ktorá mi vyhovuje, veľa toho asi nevymyslím. Ale niečo by som spraviť mohla. Áno noha, vymieňam pravú za ľavú. Nutné to nebolo, rozhodla som sa. Sama sebou, takto mi to vyhovuje, spravím, čo chcem.

 

Úvahy, je ich okolo mňa toľko, každý deň ponúka ďalšie a ďalšie. Lietajú mi okolo hlavy, najlepší pocit z nich nemám. Dvere, to známe vrznutie a strapatá štica. „Dobré ránko,“ prihovára sa mi Mirko ešte so zalepenými očami. „Kávička by nebola?“ zaznie jeho otázka. Ako vždy, už toľko rokov, usmejem sa trochu nasilu. Nechcem byť nepríjemná, nezaslúži si to. „Miláčik, všetko je na mieste v kuchyni,“ vypoviem myslené.

 

Ale to všetko okolo mňa, tie témy, problémy, starosti, je to ako bazén plný vody. Plávam v ňom, lenže moje schopnosti, odrazu ani akoby som plávať nevedela. Nejaká neznáma sila ma ťahá ku dnu, už-už mám pocit, že sa utopím. Voda mi vniká do nosnej dierky, pomaličky postupuje smerom vyššie a zatápa môj nos. Lapám po dychu, keď sa ozve: „Ahojček, miláčik!“

 

Miro, už aj ten odišiel do práce presne v rovnaký čas. Hm a ja som stále tu, jedna noha preložená cez druhú, všetko okolo mňa je statické. Vstávam, idem na to prudko, možno sa mi aj krvný tlak zvýšil. A nech, už na to nebudem dávať pozor. Tie večné rady doktorov, aj tak mi nič nepomôže. Príznaky a príznaky, trápim sa s nimi, je ich toľko. Za všetkým je tá choroba, zmenila mi život a vzala všetko, čo som mala rada.

 

Telefón, zvoní a zvoní, tá známa melódia. „Áno?“ hlásim sa. „Ahoj, mami, ako ti dnes je?“

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.