Založ si blog

Piesok

Mesiac  vysoko, akoby chcel všetkým dokázať svoju moc. Nemusí, pre Moniku je dostatočne mocný a tajomný. Priťahuje ju, trvá to už od detstva. „Nepozeraj po ňom!“ kárala ju mama v časoch, keď okolo domu pobehovala v bielych šatách s červenými bodkami po vysokej tráve. Nechcela, veď to povedala mama. Hm, a tú by mala rešpektovať, takto nejako jej to vštepili. Odmala a to bolo už poriadne dávno, ale základy zostávajú. Je to ako s domom, budovaniu základov sa jednoducho nevyhneš.

Noc. Prišla tak rýchlo, zdá sa jej, že počas dňa nič nestihla, akoby to bol piesok. Áno piesok, sypký a rýchlo miznúci. Ešte nie, pomyslí si a chytí lyžičku do prstov. „Au,“ zjojkne a pustí ju ešte rýchlejšie ako sa jej dotkla. Hrnček plný malinového čaju, kúsky malín v ňom nie sú, je z listov. Horúci a nádherne voňavý, jeden z jej obľúbených a dnes má dojem, že potrebuje presne tento. Chlipla by si, bolo by to však príliš odvážne, popáliť si jazyk nechce. Ešte niekoľko rýchlych pohybov na obe strany a možno po chvíľke.

Mesiac, veľká, žiarivá guľa oslepujúca jej oči. Žiadny rožtek predvádzajúci svoju eleganciu a štíhlosť. Pozerám po ňom, akoby som od neho nevedela oči odtrhnúť. Lenže všetko je inak. Sedím na metle, akoby to bol môj dopravný prostriedok. Vlastne aj je, práve sa rútim do zákruty obrovskou rýchlosťou. Ááá, tak toto mi na realitu nepripadá, ale konštatovanie mi v tomto okamihu nepomôže. Musím zastaviť, inak sa môže čokoľvek stať.

Moje telo, cítim strašnú ťarchu, ktorá zo mňa nechce zliezť. A potom… Telom mi mykne, s hlavou je to ešte horšie. Bác! Narazila som do stola. Stačí pohľad do zrkadla, moje čelo je červené. Chytám si ho prstami, akoby som ho potrebovala poriadne prehmatať. Chvíľu mi trvá, kým prídem k sebe. Zaspala som, okamžite a hneď. Ani s kôpkou papierov navŕšených po mojej pravici som sa nepopasovala. A vôbec, lietať na metle… Jednoducho sa smejem, skutočne zvláštny sen.

 

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia