Založ si blog

Kašeľ

Ulica plná ľudí, vidím ju, len akosi ju nevnímam. Mohol by som, času by som mal. To áno, ale… Moje myšlienky, všetky som sústredil na prácu, môj veľký deň sa približuje míľovými krokmi. Teším sa, ale aj obavy, mám ich, nezapieram. Aby nie, toto je projekt, na ktorom mi skutočne záleží a dôvera vedenia podniku sa dá stratiť len raz. Nemôžem si to dovoliť, viem to lepšie ako kedykoľvek predtým.

 

Kašeľ, vlhký, dusivý, počujem ho, vlieza do mojich uší. Nie, nechcem, je mi nepríjemný, dokonca ma vyrušuje. Niť mojich myšlienok sa pretrhla, ani neviem, kde som skončil. Zastávka autobusu plná ľudí a ja medzi nimi. Keby nie toho kašľa, rozčuľujem sa bezvýsledne. Už mi to nepomôže, všetko je preč, nedokážem sa sústrediť. Ešte aj dve ženy stojace povedľa mňa akosi zvyšujú hlas, na mňa príliš. Chcem ich upozorniť, poriadne šťavnato im vynadať. Našťastie sa blíži autobus, ktorý odpúta moju pozornosť. Iné číslo, prebehne mi mysľou a pohnem sa o niekoľko krokov, na ten svoj musím ešte počkať. Päť minút.

 

Dopravný prostriedok je preč a kdesi v mojej blízkosti kašeľ. Úplne rovnaký, hádal by som sa, keby som mal s kým. Nemám. Otáčam hlavu smerom za zvukom a… Hľadím do prázdna, zastávka sa vyprázdnila, zostalo len niekoľko jedincov. Šaty, sukňa, čosi také, hovorím si a odvrátim zrak. Zopakujem to po chvíli, odrazu som odvážnejší. Žena, vlastne dievča, tá tvár, akoby bolo v nej niečo detské. Nie celkom to nesúhlasí, vidím v nej aj ženu. Je tam, musí byť. Pozerám po nej, moje oči sú odrazu nejaké statické, akoby som ich nedokázal ovládať. Tie črty…

 

Autobus prichádza, musím nastúpiť, pracovné povinnosti nepustia. Vletím do zadných dverí v poslednom okamihu pred ich zavretím. Vodičovi sa môj počin celkom nepáči, rukou kývnem na ospravedlnenie. Áno, som si vedomý. Nepohnem sa z miesta, len hľadím cez okno. Nevidím nič, môj pohľad patrí len jej, nemyslím na kašeľ, láka ma jej tvár. Lenže ona je tam a ja tu…

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?