Založ si blog

Plavec

Dnes je taký deň. Matka, aj tá príde, len nie tá moja. Milanova. „Ahoj, miláčik, nezabudni na mamu,“ lúči sa so mnou. „A božtek nebude?“ pýtam sa a smerujem k nemu svoj pohľad. Zatiaľ bez slov, dočkám sa o chvíľu. Skláňa sa ku mne a vtiera sa mi do priazne. Netrvá dlho, bozkáva ma na ústa. Je taký, nechce prestať. Moje oči, privieram ich, nikdy sa na neho nepozerám, zdá sa mi to divné.

 

Cítim ho, možno by som aj povedala ako chutí. Lenže… Odhŕňa mi vlasy rukou z čela a hovorí. Čosi, niekoľko slov. „Vieš ako je to s mamou, má ťa rada…“ Nedokončí, jeho nezbedný jazyk už nie je v mojich ústach, necítim nič. Som prázdna, začína mi to dochádzať. „Zlato, už musím, inak ani neodídem. Veď vieš.“

 

Dvere, to vrznutie, odišiel do práce. Stojím tu, kdesi medzi topánkami a čakám. Nie, nevráti sa, o chvíľu mu začína pracovná doba. Zvonček, ani neviem koľko to trvalo, akoby tu nemohol byť chvíľu pokoj. Znovu, ten chripľavý zvuk.

 

Otváram dvere. „Dobrý deň, mama,“ zdravím ju a tvárim sa milo. Musím, je to mama môjho manžela. Vchádza, je v kuchyni, jej miesto. Sadá si k stolu, oči smeruje na mňa. Kuchynská linka, stojím pri nej, premýšľam. „Kávu?“ spytujem sa jej. Kývavý pohyb hlavou, to je jej odpoveď.

 

Nevadí, už sa jej pýtať nebudem, som dobrá hostiteľka. „Čo si dnes varila?“ dostane ma jej otázka. Rovnaká ako vždy, jednoducho, to je ona. Moja svokra, asi by som jej do toho hrnca aj nos strčila. Nerobím nič, vlastne… Zúrim a ten čaj. Nafúknuté vrecko, bojujem s ním, chcem jej uvariť aspoň čaj. Musím ho potopiť, lenže ono nie a nie, je na hladine.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Russia Ukraine War

ONLINE: Trump: Prežitie Ukrajiny je dôležité aj pre USA. Hýb sa Európa, daj viac peňazí

19.04.2024 06:15

Prežitie Ukrajiny v súčasnej vojne proti Rusku je dôležité tak pre Európu, ako aj pre Spojené štáty, uviedol americký exprezident Donald Trump.

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dve vojny?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.