Založ si blog

Krok

Dnes je zvláštny deň, pomyslím si. Hm, ani nie, sme uprostred týždňa a táto streda nie je ničím výnimočná. Teda, pre niekoho možno, pre mňa nie. Alebo aj, už mesiac sa pohybujem v tomto priestore.

 

Práve som si spomenula, začínam počítať, ale sedí to. Celkom presne. Štyri týždne, dá sa to vyjadriť aj takto. Jemne sformujem ústa do úsmevu, pokračujem v ceste. Moje oči, akoby sa zapichli do podlahy. Čoby, to len tie topánky. Vŕzgajú, už zasa. To je zvuk, krok čo krok, stačí mi nohu nadvihnúť. Nepríjemné, cítim sa tak zvláštne, nemusia o mne všetci vedieť, zvyknem byť nenápadná.

 

„Dobrý deň, pani učiteľka,“ počujem kdesi okolo seba. A je to tu, moja identita je odhalená, už sa neskryjem. „Dobrý deň,“ odpovedám v oficiálnej rovine a hľadím si na nohy. Viem, že musím, ten krok, korigujem, čo sa dá. Veľa nie, ale aj málo pomôže, aspoň to nie je také výrazné. Akoby som mala dlžoby u obuvníka, moja mama to tak vravievala.

 

Hm, zahýbam doprava a sledujem hlúčik detí. Čulá vrava, žiadne dievča, niekoľko chlapcov. Vek niekde medzi osem a deväť, viac nie. A medzi nimi on. Vyšší, vlasy šedivé, okuliare posadené nižšie na nose. Usmieva sa, gestikuluje rukami. Všetky oči na ňom, akoby ho hltali.

 

Neviem, tento obrázok, videla som ho už niekoľkokrát. Učiteľ hudobnej výchovy. Milý, príjemný, len keby… To podozrenie, začína to byť silnejšie ako ja. Nemôžem, nevšímať si, také čosi nedokážem. Práve naopak, jednoducho som taká.  Rypnem si, keď sa mi čosi nepozdáva.

 

Mesiac, pripomínam si, som tu ešte nová. No a? Pre mňa je dôležitá pravda a on… Proste sa mi nepozdáva, nedôverujem mu. A potom, sú to predsa deti.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.