Založ si blog

Moja cesta: S poviedkami z blogu až k oceneniu od spisovateľov

Hra so slovami ma vždy bavila. Svoje prvé pokusy som starostlivo ukrývala – chýbal čas a štipka odvahy ísť s kožou na trh. 19. mája 2016 nastala tá správna chvíľa na premiéru.

Na blogu Denníka N sa objavila moja poviedka s príznačným názvom Prvá v poradí. Počas takmer štyroch rokov nasledovalo vyše 400 ďalších. Niektoré dlhšie, iné kratšie, veselé i vážne, plné všedných aj nevšedných hrdinov. Občas by ste v nich našli aj kúsok ľudí z môjho okolia či dokonca mojej maličkosti. Väčšina sa zrodila v metropole Slovenska, povestná múza ma však už kopla aj pod mohutnými tatranskými končiarmi či neďaleko Václavského námestia.

Začiatkom roka 2019 som sa odhodlala skúsiť šťastie v renomovanej celoslovenskej súťaži Poetická Ľubovňa. Do kategórie próza mohol každý autor zaslať maximálne tri poviedky, ktoré neboli publikované v knižnej podobe. Voľba bola ťažká, napokon som sa však rozhodla pre trojicu textov, ktoré moji pravidelní čitatelia určite poznajú. Začiatkom marca som sa dozvedela, že Farba, Partia a Lakovky zabodovali aj u poroty. Vďaka nim som sa v kategórii Próza nad 20 rokov umiestnila na druhom mieste.

Nečakaný úspech ma povzbudil do ďalšej tvorby. Momentálne mám na konte jednu e-knihu pre deti a intenzívne pracujem na ďalších literárnych počinoch. Mojím najbližším cieľom je dokončiť a vydať nový psychologický román. Už niekoľko týždňov navyše prispievam aj na svoju osobnú stránku darinamatichova.sk, kde nájdete množstvo nových poviedok, niektoré z nich dokonca vo zvukovej podobe.

Čo plánujem v roku 2020? Naďalej si užívať písanie. Núdzu o nápady rozhodne nemám, občas to však trochu zaškrípe s časom na ich realizáciu, a tak sa nechajte prekvapiť. Určite sa však o všetkých novinkách včas dozviete – napríklad na mojej stránke.

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Farby

01.07.2024

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky. Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by [...]

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.