Založ si blog

Plamienok

Práca, jedna z mnohých. Každý, kto má svoju, vie o čom je tento príbeh. Skoro ráno z postele, zabezpečiť všetko potrebné pre rodinu. A kdesi tam na konci som ja. Áno, inak to nejde, istý časový úsek musím venovať aj sebe. Veľa toho nie je, všetko chvatne, rovnako to bolo včera a bude aj zajtra. Nekonečný príbeh, chce sa mi začať hundrať.

Len práca, stále dookola to isté, protestovala by som ešte pred časom. Ťažké vstávanie, priveľa roboty, málo voľného času a tak. Samé klasické ponosy takmer každý druhý deň. Nie, doba sa zmenila, moja rétorika tiež. Ako by som privítala tú večne opakujúcu sa rutinu, chcem ju, aby bola späť. Ani brblať nebudem, sľubujem.

Časy sa zmenili, som doma, sedím na zadku. Žiadne elegantné oblečenie, len čosi pohodlné narýchlo vytiahnuté zo skrine. Prišla doba, kedy parádu strúhať netreba, aj tak nie je pre koho. Pracujem z domu, užívam si benefit, o ktorý som kedysi tak zapálene bojovala. Mám ho. Hm, pondelok, utorok, streda a ďalšie dni, všetky rovnaké, ani neviem, ako plynú. „Mami, pozri, tej bábike sa pokazila hlava,“ vytrhne ma z úvah dieťa s hrôzou v očiach. Simonka, moja malá dcérka, popri práci sa musím venovať aj jej. Istým spôsobom ju zanedbávam, viem, ale v tejto situácii to inak nejde.

Hodiny na stene mi pripomínajú skutočnosť, že už dávno mám po pracovnej dobe. Čo z toho? Musím, tieto tabuľkové schémy potrebujem dnes dokončiť, pokiaľ sa mi to nepodarí, ani sa odtiaľto nepohnem. Stano, aspoň ten je už doma, práve si kreslia s malou pri stole. Vysvetľuje jej, ako má správne držať pastelky.

Dvere, mám po práci. Otváram ich mimoriadne opatrne, malá by už mala byť v postieľke. Zásah, nemýlila som sa, moja polovička si dala záležať. Radšej som ticho, nechcem ju zobudiť. Zastavím sa v kuchyni, aspoň niečo si zobnem. Hrozno, vybrala som si menší strapec, nesiem si ho do obývačky k Stanovi.

Televízor, práve bežia správy. Zasa to isté, chcem povedať, ale zostávam ticho. Neprovokujem, v tejto vypätej dobe určite nie. Usadím sa, hlavu si opriem o jeho rameno. A nielen to, mierne sa k nemu pritisnem. Akoby som niečo chcela. Možno aj, ale jeho slová zabijú všetku moju túžbu. „Tlačíš ma,“ povie tichým hlasom a posunie sa o kúsok ďalej. Je po všetkom, radšej pôjdem spať.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.