Založ si blog

Pravidlá

Nákupný vozík, tlačí ho pred sebou pomalým tempom. Presne oproti mne, do tváre jej veľmi nevidím, ale čosi tu nesedí. Hodiny, prebleskne mi hlavou, vedela som.

Nákupy v obchodoch, presne o nich je reč. Robíme ich všetci, niekto denne, iní jedinci niekoľkokrát do týždňa. Každý podľa svojej potreby. Kedysi také jednoduché, bez akýchkoľvek dodatočných pravidiel. Otváracie hodiny úplne stačili, všetci sa im dokázali prispôsobiť. Otvorený obchod alebo zatvorený, nič viac.

Tak bolo kedysi, dnes však okolo nás úraduje koronakríza a všetko zaužívané prestáva platiť. Nákupy, aj na tomto poli je odrazu všetko inak. Akosi priveľa príkazov, odrazu sa používa iný vchod, zadný. A kdesi v tom priestore mohutný, poriadne urastený chlapík. Nemení miesto, len počíta a sleduje vchádzajúcich zákazníkov. Zvláštny prístup, každého si poriadne premeria. Odrazu zodvihne ruku v gumených rukaviciach. „Stop!“ zaznie z jeho úst.

A je to tu, zasa ktosi pozabudol na pravidlá. Vlastne, nemusí to tak byť, je tu aj iná možnosť. Úmysel, ani ten sa nedá vylúčiť. Hodiny, opäť sme pri nich, od deviatej do dvanástej nakupujú seniori. Len oni, nikto iný. Lenže, v dlhom rade je toľko tých, ktorí by potrebovali len nejakú maličkosť. A dôvod? U každého sa nejaký nájde.

Dvanásť, pravé poludnie, hodiny vyhradené pre najstarších sú za nami. Rad z parkoviska sa začína hýbať. Konečne, chce sa povedať všetkým, ktorí trpezlivo čakali. Také jednoduché to však nebude, dovnútra sa dostane len niekoľko jedincov. „Postupne, len po niekoľkých,“ upokojuje dav improvizovaný strážca poriadku. „Hlavne, že dôchodcovia nakupujú aj popoludní, keď my ideme z práce,“ ozýva sa ktosi. Nervozita narastá, v niektorých aj agresivita.

Streda 22. apríla prichádza zmena, krízový štáb rozhodol. Nové pravidlá, nákupné hodiny seniorov budú o hodinu kratšie a v sobotu neplatia. Ale mení sa ešte čosi, najstarší mimo určených hodín už nenakúpia, budú sa musieť prispôsobiť.

Sociálna sieť, príležitosť pre všetkých, každý môže vyjadriť názor. Množstvo komentárov pod avizovanou novinkou v oblasti nakupovania, tábor spokojných i tých, ktorí sú proti. Komu dať za pravdu? A je možné ju vôbec nájsť?

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

novela Trestného zákona, parlament

Poslanci majú v roku 2024 zarábať vyše 6600 eur. K platu patria ešte paušálne náhrady

26.04.2024 17:17

Plat poslanca určuje zákon o platových pomeroch niektorých ústavných činiteľov SR.

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.