Založ si blog

Cesta

Mesto, jeho ulice sú ešte poloprázdne. Zvláštne, akoby sa ešte nechcelo prebudiť. Ešte chvíľu, hovoria si všetci sedmospáči zastrčení vo svojich posteliach pod teplými perinami. Hm, skvelý pocit, potiahnuť ešte aspoň niekoľko minút, ráno má každá z nich akési rýchlejšie tempo. Šialené, toto pomenovanie bude výstižnejšie.

Mám zvláštne ráno, dnes nič zvyčajné neplatí, aj z postele som vyletela priveľmi ochotne. Nestáva sa mi to, divný deň. Od pootvorenia očí som v napätí. Cítim sa dobre, ale mám to v tele, jednoducho je to vo mne. Dostať sa do pohody je pre mňa nemožné.

Káva hotová, raňajky nachystané, presne takto to mám rada. Chlipnem si raz, dva razy, o chvíľu som na dne šálky. Výborná, konštatujem a vzdávam sa raňajok. Len tak, dobrovoľne. Akosi by mi nešli do brucha, bude to tým napätím. Namiesto nich letím do izby, obliekam sa.

Vychádzam z domu, šup do auta. Netrvá dlho, vyliezam z bočnej ulice zastrčenej medzi domami. Všade ticho, pokoj, je to akési spomalené. Zatiaľ, dlho to trvať nebude, typický ruch mesta sa objaví čoskoro. Aj slnko je už pomaličky nachystané na svoju šichtu.

Odbočka smerom doprava, známa trasa, na dopravnej značke rýchlosť sedemdesiat. Veľmi na to nedbám, chcem tam byť čím skôr. Potrebujem to, ženie ma akási zvláštna sila. Viem o nej, je mi známa.

Postava, na hlave čiapka, oranžová vesta. Mladý muž, vojak. „Dobrý deň,“ zdravím ho cez pootvorené okno. Najprv papier, potom doklad totožnosti a štartujem, všetko prebehlo skutočne rýchlo. Okrem mňa je tu len zopár jedincov. Zatiaľ, o chvíľu to tu ožije. Dnes určite.

Predo mnou cesta a kdesi tam nízka budova. Áno, to je to miesto, presne tam prebiehali hraničné kontroly. Ešte včera. Policajti, vojaci, testy na covid, výnimky a meranie teploty. Všetko je preč. Konečne, skutočne úžasný pohľad. Cesta do Rakúska bez prekážok, aspoň na jednej strane.

Sloboda, šepkám si len tak pre seba, ale mám chuť kričať. Zatiaľ len na štyridsaťosem hodín, ale aj málo je niekedy veľa. Nádhera, tú eufóriu je ťažké krotiť. Tri mesiace, strašne dlhý čas, strata slobody tak bolí.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

europarlament, európsky parlament, eú, vlajky

Mimovládne organizácie píšu do Bruselu, chcú nezávislú a slobodnú RTVS

24.04.2024 13:02

Otvorený list, pod ktorý sa podpísalo viac ako 68-tisíc občanov Slovenska, smeruje poslancom europarlamentu i eurokomisii.

michelko

O zmenách vo Fonde na podporu umenia sa bude hlasovať až budúci štvrtok

24.04.2024 12:18, aktualizované: 13:17

Presunúť hlasovanie zo stredy na budúci týždeň navrhol šéf parlamentného kultúrneho výboru Roman Michelko (SNS), ktorý je predkladateľom návrhu novely zákona o FPU.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Vláda schválila zákon o Slovenskej televízii a rozhlase. Mení sa názov aj spôsob kreovania orgánov

24.04.2024 11:25, aktualizované: 11:41

Riaditeľa bude voliť deväťčlenná rada so štyrmi nominantmi Ministerstva kultúry.

Drienovec, výrub stromov

Postupy pri výrube drevín sa majú zjednodušiť. Cieľom je znížiť strety s medveďom i škody na plodinách

24.04.2024 11:07, aktualizované: 12:33

Vyplýva to z novely zákona o ochrane prírody a krajiny, ktorý schválila vláda.