Založ si blog

Elegánka

Hýbem sa, vlastne nie, som úplne bez pohybu. Zvláštna situácia, akoby som ani sama nevedela, čo robím. Ráno, možno ešte spím, vyhodnocujem situáciu. Kdeže, raňajky naplnili môj žalúdok, aj prvá káva už bola, ešte stále mám v nose tú úžasnú vôňu. Áno, mlynček na kávu je skvelá vec, darček od maminy. Ona ma vie potešiť.

Sedím a hľadím smerom  k mužovi v čiapke so šiltom. Opätuje môj pohľad, ale tvári sa akosi zvláštne. Asi za to môžem, ten môj úsmev, vyzerám divne. Autobus odchádza zo zastávky, opäť som v pohybe. Radšej odvraciam zrak a venujem sa dianiu za oknom, kde malé dievčatko trucuje a odmieta dať ruku matke. Pozorujem ich ešte chvíľu a potom zabúdam na dianie okolo mňa.

Nechávam sa hojdať na vlnách spomienok. Svieti slnko, moja krátka sukňa robí problémy, vlastne je za tým vietor. Príliš silný. Rasťovi sa to páči, chlipne si kávy a vtisne mi bozk na líce, akoby ním chcel pochváliť nový kúsok môjho oblečenia. Registrujem ho, keď odrazu prichádza ona. Bez varovania, len tak. Nevolal ju nikto, ja, Rasťo, ani ďaľší hostia. Sledujú ju však všetci, je tak blízko, odvaha jej nechýba. Ja by som sa bála, ale ona… Postaví sa priamo pred nás, vystrie svoje telo a náhlivo sa zohne.

Je celá čierna, nikde ani náznak inej farby. Obdivujem ju, nespúšťam z nej zrak, musím zistiť, čo je vo veci. Mám to, za všetkým je hlad, aj vrana má svoje potreby. Skacká po stole bez hostí s porozhadzovanými hranolkami. „Gurmánka“, konštatujem a venujem sa prichádzajúcemu čašníkovi.

Tma, autobus s rachotom vošiel do tunela a vytrhol ma zo spomienok. Je to také náhle.

Tag:

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

Vietor

17.02.2024

Deň či noc, neviem, akoby som ani nevedela čo so mnou je. Nevnímam, možno len… Aspoň svetlo, možno jeden jediný záblesk, hneď by som vedela. Tie oči, vyvíjam tlak, chcem si odlepiť viečka. Nič, dnes to jednoducho nefunguje. Nedokážem to napriek sústredeniu. Robím preto maximum. „Rob si čo chceš!“ Počujem hlas, akoby sa mi niekto vysmieval. Som ticho, [...]

čaputová, pavel

Čaputová po schôdzke s Pavlom: Vzťahy medzi ČR a SR sú predurčené k blízkosti. Našu spoluprácu však treba budovať a upevňovať

19.03.2024 11:40

Prezidentka Zuzana Čaputová sa počas návštevy Prahy stretla so svojím českým náprotivkom Petrom Pavlom.

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.