Založ si blog

Ticho

V rohu miestnosti kreslo. Farba červená, nič moderné, práve naopak, aj poťah je už zodratý. Zašlá sláva napadne človeku pri pohľade naň.

 

Ale ona, je taká pokojná a pokorná, to všetko sa dá prečítať v jej tvári. Sedí, pohodlne opretá, nohy obuté v papučiach natiahnuté pred seba. Papuče, teplé sú, dostala ich od vnučky k narodeninám. Nechcela nič, vlastne ako vždy, ale Zuzka vedela čím ju potešiť. Deka prehodená cez plecia až k nohám, teplo, to je pre ňu najdôležitejšie. Reuma ju trápi, sú to už roky, čo ju „potvorou“ nazýva.  Najhoršie sú tie bolesti, hovorí o nich len občas pri horšej nálade. Nesťažuje sa, na niečo také nie je zvyknutá. „Staroba je taká,“ hovorí, keď do nej niekto príliš dobiedza.

 

Hodiny pripevnené na stene vydávajú zvuk, tichý je, akoby chcel, aby ho nikto nepočul. Pozrie na ne, pre ňu to však neplatí, uši jej stále slúžia, zachytí všetko. Vstáva, nastal jej čas, o chvíľu si dá čaj, tento rituál dodržuje už dlhé roky. Ani nevie odkedy, a vôbec, ani nechce, nerada sa ponára do histórie, prehrabovať sa v nej, to ju nebaví. Možno aj preto má taký blízky vzťah k vnučke. Páči sa jej, tá mladícka dravosť, ktorá je v nej ukrytá. Ona taká nebola, kedysi boli iné časy.

 

Žiadna rýchlovarná kanvica, nezvykla si na ňu. Hnedý kvietkovaný čajník, aj dedkovi v ňom varila. Piskľavý zvuk pretne ticho panujúce v miestnosti a jej pokrivené prsty poznačené rokmi namáhavej práce zalievajú dve šálky šalviového čaju. Zuzka príde, len tak, na čaj. Ticho sedí a pozoruje dvere. Otvoria sa o chvíľu, vnučka ju nikdy nesklame.

Tag:

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

požiar, václavské námestie, praha

Na Václavskom námestí horelo, dym bolo vidieť z celej Prahy

28.03.2024 14:21

Do nemocnice previezli jedného muža, ktorý sa nadýchal splodín.

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.