Založ si blog

Farby, 2. časť

 

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne.  Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, prešlo veľa času. Moje ústa sú suché, akoby vo mne nebola ani kvapka vody. Potrebujem tekutinu, aspoň niekoľko kvapiek, vo vode je život a bez nej to nevydržím. Bez jedla možno, ale voda je nevyhnutná.

 

Chcem vedieť prečo som tu. Ako som sa sem dostala? Je tu tma a ešte tá šatka, oči mám previazané nejakou tkaninou. Možno je čierna, zdá sa mi to. A smrdí, do nosa sa mi tlačí pach, akási nepríjemná zmes. Nedefinujem nič, nejde to. Brucho, akoby som v ňom pocítila bolesť. Hlad? Ženské veci? Mieša sa mi to, nemám to ako zistiť, ak idem podľa kalendára vyhráva možnosť dva. Chcem sa nadvihnúť a použiť ruky. Nemožné, viazanie je pevné, moje telo nehybné.

 

Kroky, podľa mňa sem ktosi ide. Zatajím dych a počúvam. Niekto prichádza, nemýlila som sa, akoby mal na nohách tenisky. Položenie nohy je tiché, jemné. Už je tu, je pri mne, keby som mohla vidieť viac, odhrnúť si tú handru z očí. Á, dotýka sa ma, cítim lepkavú kožu a hrozne sa bojím.  „Ahoj, moja!“ Prihovára sa mi, akoby sme sa poznali. Nereagujem, takmer nedýcham.  „Monika, Monika.“

 

Moje meno, on ho pozná, vie, kto som.

 

Tag:

Farby, 5. časť

05.09.2024

Stabilizujem sa, odvrátim katastrofu, vracať nebudem. Keď chcem dokážem všetko. A teraz, musím si veriť, v tejto situácii určite. Som zvyknutá, život sa so mnou nemaznal ,nikdy som nebola „také“ dieťa. Hm, po týchto slovách mám v hlave prázdnotu, akoby mi čosi chýbalo. Kúsok zo zošita či knihy. Teta Majka. Moletná žena v pásikavom tričku, takto [...]

Farby, 4. časť

26.08.2024

Akési zvuky, určite je to fľaša, tento zvuk sa nedá veľmi pomýliť. Neprejde chvíľa a prstom sa dotýka mojich pier, prechádza po nich z jednej strany na druhú. Uhryznem ho, aby ho to bolelo. Nech vie, keď škodí iným. Zamýšľam sa, nechcem byť dobré dievča, odmietam poslušnosť. Ani ho nepoznám, jeho identita mi nie je známa. Chcem sa oslobodiť, aspoň [...]

Farby, 3. časť

06.08.2024

Nehýbem sa, sotva dýcham, zrýchlene a plytko. Neviem, čo bude nasledovať. Ani nechcem vedieť, kto by už chcel. Potrebujem, aby niekto prišiel, aby ma zachránil. Musí sa niečo stať, musím začať niekomu chýbať. Nie som anonymná, mám príbuzných, priateľov. Verím im, určite sa musí čosi stať, nemôžu na mňa zabudnúť. „Dievčatko moje!“ Hlas, [...]

Erdogan

Erdogan vyzval na vytvorenie moslimskej aliancie proti Izraelu

07.09.2024 22:35

Turecký prezident vyhlásením reagoval na smrť aktivistky s tureckým a americkým občianstvom, ktorú zabila izraelská armáda počas protestu.

letisko, vide, schwechat

Muž chcel prepašovať cez rakúske letisko kokaín v opierke invalidného vozíka. Odhalili ho policajné psy

07.09.2024 21:50

Muž vzbudil u polície podozrenie. Tá následne odhalila 14 kilogramov kokaínu v hodnote približne 1,5 milióna eur.

Michel Barnier

Vo Francúzsku vyšli do ulíc tisícky demonštrantov. Nesúhlasia s vymenovaním Barniera za premiéra

07.09.2024 20:26

Na protesty proti Macronovi ešte pred Barnierovým vymenovaním vyzvala ľavica, ktorá síce vyhrala voľby, ale nedostala šancu zostaviť vládu.

nehoda, kúty, hasiči

Mladík šoféroval bez vodičáku, s autom skončil v rieke. So spolujazdcami utrpeli vážne zranenia

07.09.2024 19:29

Po náraze sa auto prevrátilo na strechu. Najmladší účastník nehody mal iba 11 rokov.