Založ si blog

Piesok

Mesiac  vysoko, akoby chcel všetkým dokázať svoju moc. Nemusí, pre Moniku je dostatočne mocný a tajomný. Priťahuje ju, trvá to už od detstva. „Nepozeraj po ňom!“ kárala ju mama v časoch, keď okolo domu pobehovala v bielych šatách s červenými bodkami po vysokej tráve. Nechcela, veď to povedala mama. Hm, a tú by mala rešpektovať, takto nejako jej to vštepili. Odmala a to bolo už poriadne dávno, ale základy zostávajú. Je to ako s domom, budovaniu základov sa jednoducho nevyhneš.

Noc. Prišla tak rýchlo, zdá sa jej, že počas dňa nič nestihla, akoby to bol piesok. Áno piesok, sypký a rýchlo miznúci. Ešte nie, pomyslí si a chytí lyžičku do prstov. „Au,“ zjojkne a pustí ju ešte rýchlejšie ako sa jej dotkla. Hrnček plný malinového čaju, kúsky malín v ňom nie sú, je z listov. Horúci a nádherne voňavý, jeden z jej obľúbených a dnes má dojem, že potrebuje presne tento. Chlipla by si, bolo by to však príliš odvážne, popáliť si jazyk nechce. Ešte niekoľko rýchlych pohybov na obe strany a možno po chvíľke.

Mesiac, veľká, žiarivá guľa oslepujúca jej oči. Žiadny rožtek predvádzajúci svoju eleganciu a štíhlosť. Pozerám po ňom, akoby som od neho nevedela oči odtrhnúť. Lenže všetko je inak. Sedím na metle, akoby to bol môj dopravný prostriedok. Vlastne aj je, práve sa rútim do zákruty obrovskou rýchlosťou. Ááá, tak toto mi na realitu nepripadá, ale konštatovanie mi v tomto okamihu nepomôže. Musím zastaviť, inak sa môže čokoľvek stať.

Moje telo, cítim strašnú ťarchu, ktorá zo mňa nechce zliezť. A potom… Telom mi mykne, s hlavou je to ešte horšie. Bác! Narazila som do stola. Stačí pohľad do zrkadla, moje čelo je červené. Chytám si ho prstami, akoby som ho potrebovala poriadne prehmatať. Chvíľu mi trvá, kým prídem k sebe. Zaspala som, okamžite a hneď. Ani s kôpkou papierov navŕšených po mojej pravici som sa nepopasovala. A vôbec, lietať na metle… Jednoducho sa smejem, skutočne zvláštny sen.

 

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

pellegrini, vila na slavíne

Prezidentské bývanie sa hľadá desaťročia, Pellegrini dedí veľký hriech svojich predchodcov. Čo hovorí úrad a analytik?

29.04.2024 06:00

Bezpečnostný analytik aj Úrad na ochranu ústavných činiteľov uviedli, že vlastné bývanie je potrebné aj kvôli incidentom. Je otázne, či sa budúci prezident Peter Pellegrini bude touto dilemou zaoberať.

Ukrajina, Bohdana

Expert z Ukrajiny: Rozhodujeme sa, či zachránime mestá alebo vojakov

29.04.2024 06:00

Myšlienka predčasných rokovaní o mieri na Ukrajine nie je veľmi populárna, hoci stále viac ľudí v politickom vedení štátu aj vo verejnosti nad ňou uvažuje.