Založ si blog

Poradie

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi  správu, akoby nemohla vydržať.  „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem  ju vidieť , ani poznať jej obsah. Akoby som nevedela, len by ma naháňala a tlačila po polohy,  v ktorej nechcem byť.

 

 

 

Kráčam dlhou chodbou, dlažobné kocky boli kedysi biele, tento čas je však dávno minulý. Akoby v nich bola zájdená všetka špina, ktorá sa do tejto budovy dostala na topánkach prechádzajúcich. Nuž,  tučná pani tlačiaca pred sebou upratovací vozík s metlami, vedrom a iným náčiním, nepôsobí  veľmi čistotne.  Jej zavalité telo nevyzerá veľmi pohyblivo. Obzerám si ju. Nie preto, aby som ju ďalej kritizovala, objektom môjho záujmu nie je. Asi preto, že v tejto časti budovy sa toho veľa nedeje, tak mi musí stačiť aj ona.

 

Prízemie – žlté dvere, o poschodie vyššie –  zelené a teraz si vyber. Podľa informácií  z vrátnice pri vstupe do budovy mierim do žltej zóny. A potom sa uvidí. Prvé dvere, druhé, tretie… tých tu teda je, zle sa orientujem. Konečne stojím a snaživo čítam, podľa mena som na mieste.

Lavička, sadám si medzi ostatných, pútať pozornosť nechcem, radšej splyniem s davom. Niekoľko mužov i žien, v ich tvárach je viditeľná nervozita.  „Dobrý deň, čakáte sem?“ pýtam sa a vyťahujem z kabelky časopis.  Strohé kývnutie hlavou mi povie všetko. Čas uteká a môj časopis je dočítaný.  Hm, len tie dvere, ešte stále sa neotvorili.  Hlasy, tie počuť, nezvyčajne hlasné. Nevenujem sa im, nič nevedieť  bude v tomto prípade lepšie.

 

Dvere, netrvá dlho a otvoria sa. Mladá sestrička vystrčí nos z dverí, povie meno. Moje. Ešte váham, ale nie je o čom, som na rade. Vchádzam, slušne zdravím. Nahlas, aby ma počuli, som tak zvyknutá. Nič, akoby som tu ani nebola. „Tu si sadnite!“ ukáže sestrička rukou. Zubárske kreslo, neváham, podvolím sa. Čakám, nedeje sa nič, len pri kresle v prednej časti miestnosti je rušno. Až príliš. „Otvorte ústa!“ vydáva pokyny starší lekár. A znovu, za ním niekoľko ďalších. „Ak neotvoríte ústa, nemôžeme vám ošetriť zub.“ „Máte deti?“ „To nebude bolieť ani tak, ako v pôrodnici.“

 

Nevidím nič, vidím len časť kresla a hlavy doktorov. Hlasy však prezrádzajú veľa. Žena sediaca vpredu to nezvláda, už hodnú chvíľu neotvorila ústa. „Opraviť zub cez zatvorené ústa ešte nevieme,“ snaží sa ktosi opäť.  Oni sa snažia a ja sedím, akoby som mala čas. Je to zlé, už nielen pre Líviu, ale aj pre mňa. A bude aj horšie.

Tag:

Farby, 6. časť

20.09.2024

Bolesť, to môže to byť len ona. Chcem sa brániť, je to také nepríjemné. Neviem, nedokážem sa pohnúť. Možno nadvihnem ruku a budem vedieť viac, musí sa mi to podariť. Presviedčam samú seba, ale nie a nie. Ležmo poloha, ľavý bok. Oči, tie mi pomôžu, chlácholím sa. Také jednoduché to nebude, viečka mám ťažké, tlačia sa do pôvodnej polohy. No [...]

Farby, 5. časť

05.09.2024

Stabilizujem sa, odvrátim katastrofu, vracať nebudem. Keď chcem dokážem všetko. A teraz, musím si veriť, v tejto situácii určite. Som zvyknutá, život sa so mnou nemaznal ,nikdy som nebola „také“ dieťa. Hm, po týchto slovách mám v hlave prázdnotu, akoby mi čosi chýbalo. Kúsok zo zošita či knihy. Teta Majka. Moletná žena v pásikavom tričku, takto [...]

Farby, 4. časť

26.08.2024

Akési zvuky, určite je to fľaša, tento zvuk sa nedá veľmi pomýliť. Neprejde chvíľa a prstom sa dotýka mojich pier, prechádza po nich z jednej strany na druhú. Uhryznem ho, aby ho to bolelo. Nech vie, keď škodí iným. Zamýšľam sa, nechcem byť dobré dievča, odmietam poslušnosť. Ani ho nepoznám, jeho identita mi nie je známa. Chcem sa oslobodiť, aspoň [...]

Libanon, Hasan Nasralláh, Izrael, Hizballáh

Biden: Zabitie Nasralláha je spravodlivé, zaslúžil si to. USA odporúčajú Američanom odísť z Libanonu

28.09.2024 20:55

Americký prezident Joe Biden označil v sobotu zabitie vodcu Hizballáhu Hasana Nasralláha za "opatrenie spravodlivosti".

18 szoevetseg aliancia

Maďarská aliancia má nového predsedu - Lászlóa Gubíka

28.09.2024 18:50

Novým predsedom mimoparlamentnej strany Maďarská aliancia sa stal László Gubík. Delegáti strany ho zvolili na sobotňajšom republikovom kongrese.

Peter Pellegrini, Daniel Zmeko, Brezová pod Bradlom oslavy TTX

Pellegrini pozdravil vojakov na oslave Dňa ozbrojených síl, udelil štyri vyznamenania

28.09.2024 17:44

Ozbrojené sily sa stali rešpektovanou inštitúciou a pevnou garanciou obranyschopnosti SR, uviedol prezident Peter Pellegrini.

Czech Republic Presidential Election

Voľby do českého Senátu prvýkrát vyhralo Babišove ANO, ale vláde väčšina zostala

28.09.2024 17:21

Hnutie ANO českého expremiéra Andreja Babiša prvýkrát od svojho vzniku vyhralo voľby do Senátu.