Založ si blog

Rokovanie

Farebný papierik. Dievča, žmolí ho v ruke, presnejšie v prstoch. Zaujatá, takmer bez pohybu, akoby sa v jej vnútri odohrával nejaký boj. Ale tie vlasy, dlhé, kučeravé, hotová bábika. „Dobre je, kým je na mieste,“ poznamená odrazu jedna zo žien. Ďalšie tri po nej pozrú, tvária sa nechápavo. „Venujme sa obchodom, potrebujeme dospieť k nejakej dohode,“ zaznie pri stole.

Tri tváre. Jedna vychudnutá, dokonca vyziabnutá, koža na nej visí. Druhá, typická modelka s narúžovanými perami. Sýta červená, jej odtieň. Vulgárny zjav, ale keď sa jej to páči. Doširoka otvára ústa, ukazuje bielučké zuby. Poriadny kontrast, napadne každému, kto ju zočí. Okamžite, bez zaváhania. Tretia vekovo vyššie, ale na svoje roky vyzerá výborne. Len tie vrásky, špatia jej tvár. Pozrieš na ňu a oko si nedá povedať, potrebuje preskúmať každú ryhu v jej koži. Akoby z nej potrebovalo čítať.

„Navrhujem spoločný vklad.“ Rázny hlas, prichádza náhle, akoby sa poriadne dlho kdesi v pozadí formoval. Je to možné, Diana ako vedúca chce mať slovo, na to nikdy nezabúda. Je taká, vždy to tak bolo. Ale zasa, nejaký prirodzený rešpekt by sa žiadal. Diskusia, postupne sa rozbieha, každá má čo povedať.

Zvuk, úplne iný, odlišný. Len tak odrazu, z ničoho nič. Žiadny cukrík, nič také, papierik pohodený kdesi na podlahe. Dávno ho zjedla. Hrmot, Laura vstáva zo stoličky, musí prerušiť obchodné jednanie, čosi sa jej nepozdáva. Kontroluje dcéru. „Deje sa niečo, zlatko?“ kladie otázku dieťaťu sediacemu pri okrúhlom stole s kovovými nožičkami zaborenými v mäkkom koberci. Anjelská tvár, ale ten obraz.

Bábika, pohodená kdesi priamo pred ňou. Vlastne jej časti. Trup oddelený , hlava tiež, nohy a ruky sa takmer nenájdu. A ona? Sedí na stoličke, hompáľa nohami a akosi zvláštne sa usmieva. Tvári sa nevinne, tak ako to len ona vie. Nepríjemné, Laure sa to nepáči, nechce, aby to videli jej spoločníčky. Nefalšovaná realita, aj toto je jej dcéra, ktorá všetko rozoberie ako dokonalý chlapec.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.