Založ si blog

Nôž

Šunka, pekný kúsok. Bravčová. Kladiem ju na kuchynskú linku priamo pred seba. Ovoniavam, hm, dráždivá vôňa. Domáca, bodaj by nie. Chuťové poháriky sa aktivizujú, funguje to aj u mňa. Aspoň čosi, poznamenám sama pre seba.

Len ja viem o čom je reč, ostatným to vysvetľovať nebudem. Doska na krájanie prichystaná, beriem do ruky nôž. Dlhý, so širokou čepeľou. Spomaľujem pohyb, akoby sa so mnou čosi dialo. Neviem, prestávam si rozumieť. Nôž v ruke, pozorne sledujem jeho ostrie. Kvalita, konštatujem, preto tak dobre reže.

Prítlak, postupne ho zvyšujem. Robím to ako zvyčajne, len to akosi prežívam. Je to kdesi v mojom vnútri. Neviem prečo, pre mňa nevysvetliteľné. Na kolieska, pekné, tenulinké. Krájam ju, jedno si vopchám do úst. Obložené chlebíčky, rozhodla som sa, budú na večeru. Michal príde večer, počkajú ho v chladničke. Už vidím jeho žiariace oči, tie jeho ohníčky vedia človeka zlákať. Bolo to dávno, spomínam.

Manžel, aj pomyslenie na neho bolí, až pri srdci ma pichne. Niekedy určite, nemala som sa do toho telefónu pozerať. Zvedavosť sa nevypláca, doplatila som. Verila som mu, hľadám ospravedlnenie svojho konania. Aj výčitky, nejaké mám. Ale vina je jeho, tie ženy.

Čepeľ. Vidím ju, už zasa, nádherne lesklá. Len to miesto, žiadna šunka, dotyk v oblasti hrdla. Môjho, presne v mieste, kde ma kedysi zasýpal bozkami. Nádherne vášnivé, presne také boli. Bojím sa, začínam mať strach, možno spraví len nepatrný pohyb, má to v rukách. Je to ešte horšie ako som si mohla myslieť. Mám to pred očami.

Odrazu zvuk, snaživo ho identifikujem, akoby mi mal priniesť vyslobodenie. Asi áno, namiesto noža Michalova tvár. Stojí vo vchodových dverách a usmieva sa. Lišiacky, len on to tak vie. „Ahoj, miláčik,“ privítam ho a zatiaľ to beriem ako vyslobodenie. Po večeri sa uvidí.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 09:48

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.