Založ si blog

Aj lepšie bude

Nedeľa, čas okolo poludnia. Za oknom pekný deň a on sedí kdesi tam. V televíznom štúdiu, ako jeden z hostí diskusnej relácie V politike. Televízna obrazovka, veľmi to nesledujem, ale do ucha sa mi čosi dostane. Minister zdravotníctva Marek Krajčí, učesaný, oholený s rúškom na tvári. A usmiaty, celkom určite. Neviem, kto do neho práve zostúpil, vlastne je to úplne jedno. Jednoducho je to jeho vec.

Toto je pozícia ministra, nejde o žiadne kresťanské platformy. Diskusia sa rozbieha, redaktor kladie otázky. Snaží sa, hľadá odpovede, argumentuje. Témy sú rôznorodé, nechýbajú personálne otázky ohľadom Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Koronakríza však vyhráva, je v popredí. Krajčí hodnotí situáciu na Slovensku. Spokojnosť, veľmi dobre zvládnuté, darí sa nám. Aj k hraniciam zájde, pripomína, že musíme byť opatrní, neobchádza ani horúcu tému štátnej karantény.

Redaktor pripomína uvoľňovanie opatrení v ostatných krajinách Európy na hraniciach. Minister sa tvári chápavo, áno, aj Slovensko zvoľňuje, prichádza so smart karanténou. Občan po návrate na Slovensko dostane na výber, stačí málo a môže zotrvať 14 dní v domácom prostredí. Príliš prísne opatrenie v tomto čase? Kdeže, podľa slov Krajčího je to pre našich občanov odmena. No neviem, akosi sa mi nechce súhlasiť.

Debata sa posúva, dostáva sa k zdravotnej starostlivosti. Aj tu minister reaguje okamžite, hovorí o nutnosti operačných zákrokov. Slová redaktora však poukazujú na množstvo mailov od divákov, ktorí chcú vedieť, kedy začnú špecializovaní lekári v nemocniciach vykonávať riadnu ambulantnú starostlivosť a vyšetrovať pacientov. Reakcia prichádza, minister opakuje čosi, čo sme už niekoľkokrát počuli, on sám vyzýva lekárov, aby začali riadne pracovať a venovali sa svojím pacientom. Podľa neho už nie je dôvod, aby tak nekonali.

Super, ako teória výborné, len prax taká ružová nie je. Ale možno bude aj lepšie, len aby sme dovtedy prežili.

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.