Založ si blog

Prsty

Sú tu, ležia kdesi predo mnou. Nie, venovať sa im nebudem. Trucujem, už zasa začínam. To som celá ja, pomyslím si a v okamihu si niekoho pripomínam.

Slová, niekedy príjemné, inokedy nie, raz človeka pohladia na duši a potom rania. Dokážu preniknúť priamo na kožu a potom ešte hlbšie. Neorientujem sa v nich, dobre určite nie a to napriek tomu, že sa snažím. „Musíš to brať s rezervou,“ zneli by slová z jej úst adresované mne.

Chcem jej veriť, dokonca som odhodlaná. Cítim to tak, ale tí ľudia, je to pre mňa ťažké. Musím byť silná a prekonávať prekážky. Slová, už zasa, sú tu, zoskupené do vety. Pekná je, presne takú potrebujem. Nie na papieri, v skutočnosti, tu a teraz. Žiť podľa nej, je to pre mňa zásadné.

Ešte chvíľu a rozplačem sa, cítim, ako sa to rozbieha. Vlhké oči a potom plač, vždy sa to tak začína. Mám ju pred očami, na jazyku toľko slov. Otázky, to je ono, chýbajú mi odpovede. Prečo? Ako ma tu mohla nechať? Niečo také sa predsa nerobí. Som jej dieťa, ešte aj teraz. Teplý letný večer, zomlelo sa to tak rýchlo, veľa si toho nepamätám. Ale jedno áno. Húkačka. Počula som ju už toľkokrát, lenže táto bola iná. Sanitka uháňajúca ulicami mesta sa rútila priamo k nám. Do tichej uličky sídliska.

K mame, mojej mame. Starší lekár s hustou šedivou briadkou a niekoľko jeho pomocníkov. Prišli, aby pomohli. Pekné, len ten výsledok, vraj sa im ju nepodarilo zachrániť. Lenže, zabudli, že to bola moja mama. Osoba mne najbližšia. Inú nemám a nikdy mať nebudem, mama je len jedna.

Smútok. Mám ho v srdci, je stále tam, vôbec neustúpil neviem sa ho zbaviť. Privieram oči, skúšam to aspoň takto. Keby tu neboli aspoň tie nožnice. Obyčajné, kovové so zvláštnou úpravou na povrchu. Ale sú a ja s nimi bojujem. Strihať, taká obyčajná činnosť, už malé deti to vedia. Hanbím sa, možno sa mi na tvári mihne červeň.

Prsty, držím ich presne, ako ma to naučili. Dobre, akceptujem, začínam ich ovládať. Cítim sa tak hrdinsky, akoby som dosiahla čosi veľké. Lenže tá látka, potrebujem ju rozstrihnúť. Kdeže, neviem s ňou nájsť spoločnú reč, moje prsty to nedokážu. Mám ich také od narodenia, odniesli si to nielen moje ruky. Som také dieťa, pokrútené, postihnuté. Ani strihať neviem, dnes to asi nedám.

Tag:

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.