Založ si blog

Tma

Som niekde, neviem špecifikovať miesto. Snažím sa, akoby sa do toho zapájali všetky bunky môjho vnútra. Akýsi zvláštny pocit sa rozlieva v mojom vnútri, cítim to. Musí to fungovať, inú možnosť si nepripúšťam, som tvrdohlavá, aj mama mi to vravievala. „Si tvrdohlavé dieťa, neviem po kom to máš.“ Boli to jej slová a občas, keď mala zlú náladu doplnila ešte, že po starom otcovi. Neverila som, ale nikdy som jej neprotirečila. Nehodilo sa to, podľa mňa nie.

Bol to vysoký, štíhly muž so zvláštnym nosom a čiernymi vlasmi. Bol taký dlhý, že ako dieťa som si nevedela predstaviť, ako sa mu tam hore žije. Bolo to pre mňa nepredstaviteľne vysoko, nedokázala som to pochopiť, ani jeden z mojich rodičov nemal takú výšku. Niekedy, keď sa chcel ku mne priblížiť, ma ako malú zodvihol a posadil na svoje koleno. Aj to bola výška, mala som pred ním rešpekt. Keď som podrástla a dospelí ma nevideli, skúšala som si jeho topánky. Moja malá noha sa v nich strácala, bolo to pre mňa zábavné. Raz ma prichytila mama. Vyhrešila ma, ale ja som mala dojem, že aj ona sa baví. Otec by to nespravil, celý život bol mimoriadne prísny a bol to jeho otec. Človek, ktorého si mimoriadne vážil.

Zvuk, dolieha ku mne, akoby sa postupne zintenzívňoval. Je hlasnejší a hlasnejší, vlieza mi do ucha. Nechcem sa mu venovať, okolo mňa je toľko myšlienok, vyrušuje ma, potrebujem sa ho zbaviť. Nič, je to stále horšie, všetko pekné je odrazu preč. Mama, starý otec aj otec.

Tma, len ona tu zostala a zvuk. Budík, čas ranného vstávania sa priblížil.

Tag:

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Farby

01.07.2024

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky. Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by [...]

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha strela atentátnika

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.