Založ si blog

Prsty

Moje nohy, hompáľam nimi, raz jednou, potom druhou a potom oboma naraz. Striedam to, dokonca ma to baví, je to také hravé. Akoby som bola dieťa. Aj som, len…

 

Prsty, na jednej nohe päť, zoradené od najväčšieho po najmenší. Možno naopak, podľa toho, z ktorej strany sa pozeráš. Od malíčka, hovorí mi čosi v mojom vnútri. Zvykla som si, na najmenších som citlivá. Denis, môj malý brat, tak veľmi som ho chcela ochraňovať. „Veľká sestra“, cítila som sa na to, postavenie staršej sestry sa mi pozdávalo. Ani mama nebola proti, práve naopak, robilo jej to radosť.

 

Sedela som vedľa nej a obdivovala ju. Robila som to vždy, ale teraz, bolo tu niečo viac. Moja láska k nej dostávala nové kontúry. Možno som si neuvedomovala všetky súvislosti, to sa asi ani nedalo čakať. Bola som dieťa. Moja ruka sa dotýkala jej brucha. Veľkého, zaguľateného. Rástlo postupne a ja som bola taká zvedavá. „Mami, ukáž mi ho,“ prosíkala som každučký večer. Ani do postele som bez toho nechcela ísť. Matka bola unavená, ale ja som sa nedala odbiť. Vyhovela mi, pre moju spokojnosť bola ochotná spraviť všetko.

 

A potom prišiel veľký deň, prvé kopnutie, môj brat sa predviedol ako celkom dobrý futbalista. Sledovala som to so zatajeným dychom, asi niečo podobné, akoby kdesi blízko nášho domu pristáli mimozemšťania. Kládla som ruku na mamine brucho a híkala. Bolo to fascinujúce a pre dievča môjho veku mimoriadne.

 

Prsty, vraciam sa k nim, ešte stále nimi pohybujem. Do kútikov mojich očí sa tisnú slzy, je ich veľa, hotové potoky. Odrazu sa vo mne mieša radosť so smútkom a pred očami mám obraz. Veľký, farbistý. Denis, môj malý brat, v dlani má niekoľko hlinených guľočok. Najprv ich stíska, potom mi ich ponúka. Áno, takto si ho pamätám.

 

Ach, ako by som chcela vrátiť čas, len o niekoľko rokov. Chcem byť „veľká sestra“. Namiesto toho tu sedím na posteli a hrám sa s prstami. Asi únik od reality, prichádza obdobie spomienok na mŕtvych.

 

Tag:

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Stádo

12.06.2024

Ešte doma, kdesi v izbe. Sedí na posteli, nohy sa jej pohojdávajú. Vlasy voľne rozpustené, rukou si ich prehodí na opačnú stranu. Pravá či ľavá? Všetko jedno, vôbec ju neposlúchajú, chcú sa dostať kdesi, kde ich nechce ona. Lenže, toľko námahy, dnes je celá akási rozhádzaná. Možno slabá, vyčerpaná, akoby skutočne nevládala. Hm, tie elegantné poháre, no [...]

Dvaja

31.05.2024

Zelená všade naokolo, je jej toľko, moje oči majú dojem, že sa majú pásť. To je predstava, skutočne úsmevná. Trávnatý koberec, na ktorom si ktosi dal záležať. Kosenie, polievanie a tak. Jednoducho vidiek. Ráno, slnko sa pomaličky preberá k životu, medzi steblami trávy sa trbliece rosa. Kráčam, akoby som nohy kládla na mäkký koberec. „Dobré ráno,“ [...]

Peru, drogy, kokaín

Rekordný nemecký nález kokaínu: na trhu by mal hodnotu 2,6 miliardy eur

17.06.2024 19:38

Nemeckí vyšetrovatelia dostali tip na kontraband od kolumbijských úradov.

fregata,  Admirál Gorškov

Ruské vojnové lode opustili Havanu

17.06.2024 19:21

Žiadne z týchto plavidiel nemalo na palube jadrové zbrane, čo potvrdili aj Spojené štáty.

Pellegrini

Pellegrini v Bruseli: Budeme chcieť ponuku pre Šefčoviča a nie sme nadšení Kallasovou

17.06.2024 18:26

Prezident Peter Pellegrini je na summite Bruseli, kde sa rozhoduje o rozdelení hlavných pozícií v Európskej únii.

anna putina-2

Putin sa postaral o praneter. Vymenoval ju za námestníčku ministra obrany. Jej manžel šéfuje rezortu energetiky

17.06.2024 17:54

Dcéra Putinovho bratranca mesiac po svojom manželovi tiež zasadne v ruskej vláde. Jej prastrýko jej venoval kreslo v ministerstve obrany.