Založ si blog

Slnko

 

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn.

 

Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky na mojej ruke mi dávajú šancu. Ešte áno, mala by som to skúsiť. Nuž, neváham. Dlažba naukladaná do zaujímavých tvarov, otvára sa predo mnou námestie. Fontána, niekoľko historických budov po každej strane. Oáza pokoja v rušnom meste, napadne mi pri pohľade na zeleň. Kvety, tie ma dostanú úplne, záplava všakovakých farieb, akoby sa pretekali, ktorá ma zaujme viac. Tu niet víťaza, čosi také sa rozlúsknuť nedá. Jeden, dva, tri, počítam a sadám si. Lavička, celkom štýlová, zapadá do prostredia.Sadám si, nohy natiahnem pred seba. Ach, koleno, ozvalo sa prasknutie, potom bolesť, tieto problémy sú u mňa dlhodobé. Každý má čosi, hľadám pozitívny pohľad. Funguje to tak už roky, kedysi úraz, teraz následky. Mohlo byť aj horšie.

 

Sedím, cítim sa príjemne, tento pocit vo mne podčiarkuje spev vtákov. Úžasné, na strome povedľa mňa je ich niekoľko. Tento svet, opúšťam ho, som na inom mieste. Nohy, kdesi tam sa to začína. Cítim teplo, je sálavé, akoby sa chcelo dostať zo zovretia. Pohojdávam nohou, zabáram ju do niečoho. Je to mäkké a sypké.

 

Piesok, množstvo maličkých, drobnučkých kamienkov, pretekajú mi medzi prsty. Páči sa mi to, ponáram ich stále hlbšie. Jedna noha, druhá. Je horúco, na oblohe slnko. Už zasa, tisne sa mi na jazyk. Cha, toto je niečo, vrchný diel plaviek je preč, moje prsia sú vystavené na obdiv. Nehanbím sa, krúživými pohybmi prechádzam po nich rukami, ochrana proti slnku je dôležitá, natieram si každý kúsoček. Jeden prsník, pekne bradavka a pokračujem smerom dolu. Venujem sa sebe a sledujem okolie.

 

Aha ho, už prichádza. Jeho pohľad smeruje ku mne, sleduje moje ruky. Mladý, telo vyšportované, pokožka pekne opálená. V tvári má čosi ako úsmev, možno o čosi viac. Nervozita, začína do mňa dobiedzať, akoby som nikdy nevidela chlapa. Nie, takto nie, nie som žiadna nástka, tento vek mám už dávno za sebou.

 

„Dobrý deň, panička, môžem sa posadiť?“ „Prosím?“ pýtam sa, takmer otvorím ústa. Chlap. Teplá kockovaná košeľa, rifle, ktoré majú svoju slávu už dávno za sebou a umastená šiltovka. Imidž dotvára vozík s haraburdím. Trochu sa myknem, moment prekvapenia, nič príjemné. Prikývnem a rýchlo vstávam. Radšej sa poberiem, ani hodiny nie sú proti, povinnosti čakajú.

Tag:

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Hnedá

03.03.2024

Vôňa, vráža mi do nosa. Nádhera, kávové zrná, mám ich pred očami. Tie tvary, zbožňujem ich vo všetkých podobách. Akoby som sa práve ocitla v reklamnom spote, kochám sa pohľadom na ne. „No, len sa na ne pozri!“ chcem vykríknuť a dať to na známosť všetkým. Nech vedia, kde je ich krása a chuť. Áno, tá chuť dostane každého. Musí, nedá sa jej odolať. [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Ešte pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo už aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.