Založ si blog

Dvaja

 

Zelená všade naokolo, je jej toľko, moje oči majú dojem, že sa majú pásť. To je predstava, skutočne úsmevná. Trávnatý koberec, na ktorom si ktosi dal záležať. Kosenie, polievanie a tak. Jednoducho vidiek.

 

Ráno, slnko sa pomaličky preberá k životu, medzi steblami trávy sa trbliece rosa. Kráčam, akoby som nohy kládla na mäkký koberec. „Dobré ráno,“ doletí ku mne hlas. Hrubý, mužný, ani pozrieť sa nemusím. Sused. Vysoký, mohutný chlap, hranatá tvár, vlasy ostrihané nakrátko. Starší, už má čosi odžité. Príjemný, netrvá dlho, debata sa rozprúdi, všakovaké témy, čosi sa vždy nájde.

 

Zháčim sa, ak nie veľmi, trocha určite. Pred zrkadlom som sa veľmi nezdržala, vybehnúť von len tak sa mi páči. Ráno, to je moje, najlepšia časť dňa. A teraz toto. Hľadím do tváre cudzieho chlapa, premeriava si ma, obzerá oblečenie. No čo, tričko a kraťasy, žiadna móda, takto to mám rada.

 

História, vraví čosi o tomto mieste. Počúvam, možno sa niečo dozviem, vedieť nikdy nie je na škodu. Kedysi to bolo takto, nuž, starousadlíci vedia. Všade okolo vtáčí spev a potom hop, rovno do môjho zorného poľa. Drozd, jeden, potom dvaja. Naháňajú sa, sú veselí, bez zábran. „Hm, nemám ich rád,“ pozrie na mňa a dokončí. „je z nich len neporiadok.“

 

Hm, ostro nesúhlasím, vtáky predsa do prírody patria a ten spev, dostane ma vždy. Úžasný relax.  Hľadám slová, nechcem ho uraziť. Ale… Nemusím. „Peťo!“ ozve sa od domu hlas ženy. Manželka, rozhovor sa skončil a vlastne, je to tak dobre.

 

Žiadne slová, už len ticho a spev vtákov.

Tag:

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Stádo

12.06.2024

Ešte doma, kdesi v izbe. Sedí na posteli, nohy sa jej pohojdávajú. Vlasy voľne rozpustené, rukou si ich prehodí na opačnú stranu. Pravá či ľavá? Všetko jedno, vôbec ju neposlúchajú, chcú sa dostať kdesi, kde ich nechce ona. Lenže, toľko námahy, dnes je celá akási rozhádzaná. Možno slabá, vyčerpaná, akoby skutočne nevládala. Hm, tie elegantné poháre, no [...]

Vôňa

17.05.2024

Vrznutie bránky, potom stisk kľučky a ide sa dovnútra. Ruka ju neposlúcha, akosi nechce spolupracovať. Možno zdanie, stáva sa. Nie, nemýli sa, ani zamknuté nie je. Načo aj, vysoké ľalie, ruže ružové i červené, v rohu záhrady kútik levandule a materinej dúšky. Tá vôňa, akoby sa pretekali, ktorá rastlina sa presadí. Nádhera, to áno, ale… Ukradnúť nie [...]

blesk, búrka, blesky, počasie

Pozor na vietor a prudký dážď. Meteorológovia varujú pred búrkami

21.06.2024 22:00

Na území celého Slovenska hrozia v piatok večer aj v sobotu búrky.

Medveď hnedý

Útoky medveďov na človeka v Japonsku sa množia. Ďalšou obeťou je stavebný robotník

21.06.2024 20:41

Medveď pravdepodobne zabil stavebného robotníka (58) v Japonsku. Muža našli v lese v prefektúre Nagano s rozsiahlymi poraneniami hlavy a chrbta.

vojna na Ukrajine, hroby, Charkov

NYT: Veľa mužov na Ukrajine sa skrýva. Obávajú sa, že ich nevycvičených pošlú na smrť

21.06.2024 18:35

Na Ukrajine žije mnoho mužov, ktorí sa skrývajú. Majú strach z odvodov do armády na obranu krajiny proti ruskej invázii. S niekoľkými z nich hovoril denník The New York Times (NYT).

Viktor Orbán

Nemecko už podľa Orbána 'nevonia a nevyzerá rovnako', zmenilo sa na multikultúrny svet

21.06.2024 18:21

Maďarský premiér Orbán počas návštevy Berlína povedal, že Nemecko sa v dôsledku migrácie zmenilo na "pestrofarebný, multikultúrny svet".