Založ si blog

Poradie

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi  správu, akoby nemohla vydržať.  „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem  ju vidieť , ani poznať jej obsah. Akoby som nevedela, len by ma naháňala a tlačila po polohy,  v ktorej nechcem byť.

 

 

 

Kráčam dlhou chodbou, dlažobné kocky boli kedysi biele, tento čas je však dávno minulý. Akoby v nich bola zájdená všetka špina, ktorá sa do tejto budovy dostala na topánkach prechádzajúcich. Nuž,  tučná pani tlačiaca pred sebou upratovací vozík s metlami, vedrom a iným náčiním, nepôsobí  veľmi čistotne.  Jej zavalité telo nevyzerá veľmi pohyblivo. Obzerám si ju. Nie preto, aby som ju ďalej kritizovala, objektom môjho záujmu nie je. Asi preto, že v tejto časti budovy sa toho veľa nedeje, tak mi musí stačiť aj ona.

 

Prízemie – žlté dvere, o poschodie vyššie –  zelené a teraz si vyber. Podľa informácií  z vrátnice pri vstupe do budovy mierim do žltej zóny. A potom sa uvidí. Prvé dvere, druhé, tretie… tých tu teda je, zle sa orientujem. Konečne stojím a snaživo čítam, podľa mena som na mieste.

Lavička, sadám si medzi ostatných, pútať pozornosť nechcem, radšej splyniem s davom. Niekoľko mužov i žien, v ich tvárach je viditeľná nervozita.  „Dobrý deň, čakáte sem?“ pýtam sa a vyťahujem z kabelky časopis.  Strohé kývnutie hlavou mi povie všetko. Čas uteká a môj časopis je dočítaný.  Hm, len tie dvere, ešte stále sa neotvorili.  Hlasy, tie počuť, nezvyčajne hlasné. Nevenujem sa im, nič nevedieť  bude v tomto prípade lepšie.

 

Dvere, netrvá dlho a otvoria sa. Mladá sestrička vystrčí nos z dverí, povie meno. Moje. Ešte váham, ale nie je o čom, som na rade. Vchádzam, slušne zdravím. Nahlas, aby ma počuli, som tak zvyknutá. Nič, akoby som tu ani nebola. „Tu si sadnite!“ ukáže sestrička rukou. Zubárske kreslo, neváham, podvolím sa. Čakám, nedeje sa nič, len pri kresle v prednej časti miestnosti je rušno. Až príliš. „Otvorte ústa!“ vydáva pokyny starší lekár. A znovu, za ním niekoľko ďalších. „Ak neotvoríte ústa, nemôžeme vám ošetriť zub.“ „Máte deti?“ „To nebude bolieť ani tak, ako v pôrodnici.“

 

Nevidím nič, vidím len časť kresla a hlavy doktorov. Hlasy však prezrádzajú veľa. Žena sediaca vpredu to nezvláda, už hodnú chvíľu neotvorila ústa. „Opraviť zub cez zatvorené ústa ešte nevieme,“ snaží sa ktosi opäť.  Oni sa snažia a ja sedím, akoby som mala čas. Je to zlé, už nielen pre Líviu, ale aj pre mňa. A bude aj horšie.

Tag:

Stádo

12.06.2024

Ešte doma, kdesi v izbe. Sedí na posteli, nohy sa jej pohojdávajú. Vlasy voľne rozpustené, rukou si ich prehodí na opačnú stranu. Pravá či ľavá? Všetko jedno, vôbec ju neposlúchajú, chcú sa dostať kdesi, kde ich nechce ona. Lenže, toľko námahy, dnes je celá akási rozhádzaná. Možno slabá, vyčerpaná, akoby skutočne nevládala. Hm, tie elegantné poháre, no [...]

Dvaja

31.05.2024

Zelená všade naokolo, je jej toľko, moje oči majú dojem, že sa majú pásť. To je predstava, skutočne úsmevná. Trávnatý koberec, na ktorom si ktosi dal záležať. Kosenie, polievanie a tak. Jednoducho vidiek. Ráno, slnko sa pomaličky preberá k životu, medzi steblami trávy sa trbliece rosa. Kráčam, akoby som nohy kládla na mäkký koberec. „Dobré ráno,“ [...]

Vôňa

17.05.2024

Vrznutie bránky, potom stisk kľučky a ide sa dovnútra. Ruka ju neposlúcha, akosi nechce spolupracovať. Možno zdanie, stáva sa. Nie, nemýli sa, ani zamknuté nie je. Načo aj, vysoké ľalie, ruže ružové i červené, v rohu záhrady kútik levandule a materinej dúšky. Tá vôňa, akoby sa pretekali, ktorá rastlina sa presadí. Nádhera, to áno, ale… Ukradnúť nie [...]

Horská záchranná služba, Tatry

Turista neprežil pád z vrcholu Ostrého Roháča v Západných Tatrách

26.06.2024 07:43

Pád turistu z červeného turistického chodníka nahlásili horským záchranárom poľskí svedkovia.

Checkmate

„Bezpečnostné dôvody“. Moskovský aerosalón ani tento rok nebude, píše Kommersant

26.06.2024 07:07

Naposledy v roku 2021 si Vladimir Putin na MAKS-e prezrel pripravovanú novú ruskú stíhačku Checkmate (Šachmat).

Slovak University Startup Cup 2024

Ocenili študentské startupy. Absolútny víťaz „vyhladzuje dáta"

26.06.2024 07:00

Ktoré študentské startupy zabodovali v tohtoročnej súťaži?

799388029

Lex Rubiales: Bozk bez súhlasu je sexuálnym napadnutím

26.06.2024 06:46

Španielsky najvyšší súd rozhodol, že bozk bez "tichého súhlasu" je možné považovať za sexuálne napadnutie.