Založ si blog

Farby

 

Únava, pomaličky prichádza. Dokonca je už tu. Cítim ju, začína sa mi rozlievať po tele, možno je to čosi ako kontrastná látka v lekárskej praxi. Možno pri magnetickej rezonancii  či CT vyšetrení. Moja predstavivosť funguje na plné obrátky.

Vidím ju, je farebná. Modrá je dobrá, pozdáva sa mi. Akoby to nemohlo byť inak. Vlastne, všetko je možné, aj červená by šla. U mňa však vyhráva modrá, dávam jej prednosť. Pomaličky sa spája do väčších obrazcov, ktoré majú všakovaké tvary.

Ležím, poloha na chrbte. Hm, moja obľúbená to nebude, ale teraz…  Myslieť na to, určite nie, nemám priestor. Cítim sa pod tlakom, spala by som. Očné viečka mi oťažievajú, postupne klesajú smerom dolu. Hm, farebná škála na chvíľu ustupuje, trochu sa obávam toho, čo príde.

Hlava veľká, až príliš. Dobiedza do mňa, nedá mi pokoja. A nech, aj tak sa jej nebojím, len keby jej z papule nešľahali plamene. Mohutné, červené. Drak, už to mám, mohlo by to tak byť. Nezľaknúť sa, toto sa mi zdá zásadné. Chcem prežiť a keby len to. Hlava, točí sa mi, o chvíľu možno odpadnem. Vlastne, ani toto nebude možné. Poloha ležmo so spútanými rukami i nohami veľa možností nedáva.

Ale ja, chcem niečo povedať, skôr zakričať. Nevládzem, moje telo odmieta všetko, čo od neho chcem. Farby sa mi miešajú so sivou a všetko sa so mnou točí. Poriadne, takmer ako na kolotoči.  „Nespi!“ vraví mi tichý hlas. Nechcem, viem, že potrebujem byť čulá, len keby to nebolo také ťažké.

Buchot, možno cvaknutie. Jedno, dve, to sú zvuky. Preberú ma viac ako som očakávala.  Aj myseľ sa aktivizuje. Spomínam si, veľké ruky, mohutné, trochu červené. Handrička pri mojom nose a potom už takmer nič. Neviem o sebe, som v niekoho moci. Brániť sa? Nemožné, na viac si nespomeniem.  Aha, ešte čosi, biele steny.

Počúvam, potrebujem dostať informácie, zrakové vnemy mám značne oslabené. To ticho, zabíja ma, som v úplnej neistote. Ústa mám vysušené, jazyk sa mi lepí na podnebie. Kroky. Približujú sa, celkom určite, o chvíľu sa stretneme.

Vrznutie.  A ruky, už zasa, sú tu a dotýkajú sa ma. Môj status sa nemení, cítim strach.

Tag:

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Stádo

12.06.2024

Ešte doma, kdesi v izbe. Sedí na posteli, nohy sa jej pohojdávajú. Vlasy voľne rozpustené, rukou si ich prehodí na opačnú stranu. Pravá či ľavá? Všetko jedno, vôbec ju neposlúchajú, chcú sa dostať kdesi, kde ich nechce ona. Lenže, toľko námahy, dnes je celá akási rozhádzaná. Možno slabá, vyčerpaná, akoby skutočne nevládala. Hm, tie elegantné poháre, no [...]

Dvaja

31.05.2024

Zelená všade naokolo, je jej toľko, moje oči majú dojem, že sa majú pásť. To je predstava, skutočne úsmevná. Trávnatý koberec, na ktorom si ktosi dal záležať. Kosenie, polievanie a tak. Jednoducho vidiek. Ráno, slnko sa pomaličky preberá k životu, medzi steblami trávy sa trbliece rosa. Kráčam, akoby som nohy kládla na mäkký koberec. „Dobré ráno,“ [...]

Libanon, izrael

Izraelský útok zabil vysokopostaveného veliteľa Hizballáhu

03.07.2024 19:05

Hizballáh uviedol, že v reakcii na zabitie Násira vystrelili rakety na veliteľstvo izraelskej armády aj na leteckú základňu.

ústavný súd

Ústavný súd zrušil len malú časť zmien v trestnom práve. Verdikt padol po vyše štyroch mesiacoch

03.07.2024 18:18, aktualizované: 19:28

Pozastavené časti sa týkajú znižovania trestných sadzieb a skracovania premlčacích lehôt za niektoré trestné činy.

Jennie Carignanová

Kanadskú armádu po prvý raz povedie žena. Trudeau vyzdvihol jej kvality a vodcovstvo

03.07.2024 16:53

Pôsobila ako veliteľka vojenskej misie v Afganistane, Bosne a Hercegovine, Iraku a Sýrii.

seniorka, podvod

Slovensko zaplavili podvodné telefonáty v mene polície. Čo robiť v prípade prijatia hovoru?

03.07.2024 16:16

Prezrite si konkrétne telefónne čísla podvodníkov.