Založ si blog

Farby, 5. časť

 

Stabilizujem sa, odvrátim katastrofu, vracať nebudem.  Keď chcem dokážem všetko. A teraz, musím si veriť, v tejto situácii určite. Som zvyknutá, život sa so mnou nemaznal ,nikdy som nebola „také“ dieťa.

 

Hm, po týchto slovách mám v hlave prázdnotu, akoby mi čosi chýbalo. Kúsok zo zošita či knihy.  Teta Majka. Moletná žena v pásikavom tričku, takto si ju pamätám. Stojím vo dverách, v prstoch žmolím vreckovku, ona hľadí na mňa. A ja? Potoky sĺz, rinú sa mi dole tvárou, akoby nevedeli prestať padať. Dopadali ani neviem kam, bola som taká krehká a zraniteľná. A potom pristúpila ku mne ona, v prstoch stískala čosi, čo som nevedela identifikovať.

 

Stačilo dať dolu obal a jazykom sa mi šírila lákavá chuť. Čokoláda, nikdy ma nesklamala, ani v tejto chvíli. Odrazu som zabudla na všetko okolo, len na okamih, ale predsa. Majka, potrebujem ju, tú skvelú ženu, ktorá vždy všetko vedela. Našla riešenia, nikdy som nemala pocit, že si nevedela dať rady. Slová z jej úst boli láskavé v každej situácii, aj keď som to nečakala.

 

A ja? Nebolo to so mnou ľahké, počiatočná krehkosť a všetko okolo nej bolo odrazu preč. Akoby odišiel kúsok zo mňa. „To sa v týchto prípadoch stáva, každý máme nejaký príbeh,“ povedala vtedy a doširoka sa usmiala.

Tag:

Farby, 4. časť

26.08.2024

Akési zvuky, určite je to fľaša, tento zvuk sa nedá veľmi pomýliť. Neprejde chvíľa a prstom sa dotýka mojich pier, prechádza po nich z jednej strany na druhú. Uhryznem ho, aby ho to bolelo. Nech vie, keď škodí iným. Zamýšľam sa, nechcem byť dobré dievča, odmietam poslušnosť. Ani ho nepoznám, jeho identita mi nie je známa. Chcem sa oslobodiť, aspoň [...]

Farby, 3. časť

06.08.2024

Nehýbem sa, sotva dýcham, zrýchlene a plytko. Neviem, čo bude nasledovať. Ani nechcem vedieť, kto by už chcel. Potrebujem, aby niekto prišiel, aby ma zachránil. Musí sa niečo stať, musím začať niekomu chýbať. Nie som anonymná, mám príbuzných, priateľov. Verím im, určite sa musí čosi stať, nemôžu na mňa zabudnúť. „Dievčatko moje!“ Hlas, [...]

Farby, 2. časť

18.07.2024

Strach. Krátke slovo z niekoľkých písmen. Prežívam ho. Hrozné, do uší sa mi tlačia zvuky. Všakovaké, niektoré pôsobia tupo, iné nie. Obávam sa, najviac tých, ktoré sa približujú, sú stále a stále bližšie pri mne. Bojím sa, takmer sa trasiem. Potrebujem byť odvážna, čosi zistiť, ležať tu len tak a čakať, to určite nie. Nemôžem, odkedy som tu, [...]

Rusko Iževsk škola streľba

Študent v Čeľabinsku zaútočil kladivom na spolužiakov a učiteľov, štyroch zranil

16.09.2024 18:07

Putin označuje takéto incidenty za importované zo Spojených štátov a vinu pripisuje globalizácii.

Stupava záplavy povodeň

Škody po povodniach sú veľké, to najhoršie ešte nie je za nami, vyhlásil Fico. Stretol sa aj s Vallom, Drobom a Viskupičom

16.09.2024 17:21, aktualizované: 18:38

Podľa premiéra je vysoko pravdepodobné, že by nemalo dôjsť k ďalšiemu ohrozeniu majetku a životov.

povode, záplavy, Devínska Nová Ves

Domy v Devínskej Novej Vsi sú stále pod vodou, miestni spomínajú na povodeň spred 11 rokov. Tvrdia, že bolo horšie

16.09.2024 17:15

Obyvatelia Devínskej Novej Vsi ani nemusia sledovať správy o stúpajúcich hladinách Dunaja a Moravy. Vývoj hydrologickej situácie do slova cítia na vlastnej koži

polícia, páska, požiar

V banskej šachte v Koši objavili dvoch mužov bez známok života. Uzatvorená bola už dva roky

16.09.2024 15:23, aktualizované: 16:11

Polícia začala trestné stíhanie vo veci prečinu usmrtenia.