Založ si blog

Anjel

Drevo, prírodný materiál, nádherne voňavý. Hm, ihličnatý les, práve si ho predstavuje. Všetky tie vysoké stromy týčiace sa k nebesám, obsypané zeleným ihličím, ktoré je niekedy také pichľavé. A veveričky v korunách stromov, tie malé, vrtké zvieratká poskakujúce po konároch z jednej strany na druhú. Vždy ju fascinovali a nebolo to len o nich. Vtáčiky, samostatná kapitola, o tých by vedela hovoriť. Ich spevu sa nevedela nasýtiť.

Lenže dnes, les žiadny,  zvieratá tiež nie, ocitla sa kdesi v úplne inom svete. Šedivý a škaredý, toto sú správne slová, inak by sa to vyjadriť nedalo. Chvíľu jej trvá, kým sa zorientuje. Dva kroky, pomalé, takmer neviditeľné, posunula sa len kúsoček. Vlastne, je to jedno, na tom nezáleží. Nikde nikto, teda okrem nej.

Komoda, pozerá po nej. Drevo, dotýka sa ho prstami, akoby ho skúmala. Odrazu sa pootočí a venuje sa niečomu inému. Má to v pravej  ruke, nesie to so sebou. Sedačka, opatrne sa posadí, ešte sa niekoľkokrát nadvihne a mierne posunie. Akoby niekomu uvoľňovala miesto.

Postavička striebornej farby, celá z kovu, pohráva sa s ňou. Akoby mala krídla. Kdeže, chce sa jej povedať, keď sa zháči. Anjelik, to je ono, už na to prišla. Úsmev, je taký široký, zdobí jej tvár a znamená úspech. Lenže to jej nestačí, pre ňu je to len začiatok. Chce, musí na to prísť, trápi sa. Ktosi jej ho doniesol, len na to prísť.

Zvuk, doľahne k nej, telom jej mykne, vo dverách postava. Vysoký, štíhly muž  vchádza a blíži sa k nej. „Ahoj, mami,“ prihovára sa jej a pohladí ju. Lenže ona, vôbec sa jej to nepáči, odtiahne sa, akoby sa preľakla. Nepozná ho, dokonca ju vyrušuje.

Tag:

Slnko

15.04.2024

Je ráno. Slnko už vypeká, akoby nemohlo byť po včerajšom dni unavené. Mohlo, keby to takto fungovalo. Nie, nič z toho, slnečná aktivita sa zvyšuje rýchlym tempom. Moje telo zahaľuje len tenučké tričko. Keby nebolo treba… Úvahy, veď prečo nie, popustiť uzdu fantázii môže byť celkom fajn. Oči privreté, tvár sa mi kúpe v slnečných lúčoch. Hodinky [...]

Pena

27.03.2024

Jedno vrznutie dverí a všetky oči jedným smerom. Dvere, to je ten bod a uprostred nich ja. Sám, tlačiaci sa dovnútra. Možno vietor, poháňa ma, akoby ma už chcel vteperiť za dvere. Neponáhľam sa, nemám dôvod. Som pokojný, vyrovnaný sám so sebou. Aj tie pohľady, milé mi nie sú, znesiem ich však. No kam by sa už pozerali… Moja ruka na kľučke, [...]

Kroky

14.03.2024

Kráčam po schodoch. Moje nohy, sú neskutočne ľahké, akoby som ich ani nemala. Ale mám, sú presne na svojom mieste. Pravá, ľavá, ešte raz sa na ne pozriem a pokračujem v ceste. Nejaké schody za mnou a predo mnou tiež, dvanásť poschodí spraví svoje. Možno som mala použiť výťah, dnes taká bežná záležitosť. Áno, v tejto bytovke sú hneď dva, jeden vedľa [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.