Založ si blog

Šieste poschodie

Chodba dlhá, postupne sa zatáča smerom doprava. Sledujem jej tvar, akoby ma pomaličky začínal fascinovať. Kdeže, len snaživo sledujem smer, dôležité je nezblúdiť. Blamovať sa nechcem, určite by to nebola dobrá reklama.

Krížik na čele, pousmejem sa opatrne. Nikto ma nevidí, ale som opatrná, nechcem nikoho uraziť. Matku už vôbec nie, myslí to so mnou dobre. Ona a jej krížiky, akosi to k nej patrí, jednoducho je taká. Vyhovárala som jej to, hovorila, že to nemá zmysel. Nič, nezmenila sa, akoby ma ani nepočúvala. Hodiny, spoliehala som sa na ne. Je skoro ráno, predsa nebude z postele utekať. Kdeže, utekať nemusela, nebolo treba, čakala ma v kuchyni s horúcou kávou. Dobre mi padla, len tie reči. Nesadli mi, radšej by som bola bez nich.

Zažltnuté linoleum vystrieda studený biely mramor. Klopkanie, detailne  počuť každý môj krok. Darí sa mi, zatiaľ ide všetko podľa plánu. Vo výťahu zdvorilý pánko v elegantnom klobúku, ktorý podčiarkuje jeho dokonalý vkus. Elegán, pomyslím si a pristúpim k nemu. Mohla by som o ňom vedieť aj viac, potrebujem však vystúpiť.

Šieste poschodie, som presne tam, kde mám byť. Zvonček a otvárací signál, staršia žena v krátkom plášti mi ide naproti. Venujem jej úsmev, chcem byť milá. Lenže ona, s prísnym výzorom v tvári ma vedie do tmavej miestnosti. „Šatňa, zložte sa,“ zostáva stručná. „A nezabudnite sa prezliecť, nesmiete sa tu pohybovať v civile.“ Ako na vojne, pomyslím si a skladám veci do kovovej skrine. Odpudivé miesto.

„Dobrý deň,“ dostanem zo seba, len čo sa priblížim k otvoreným dverám uprostred chodby. Všetky oči na mne, akoby ma chceli prebodnúť. Staršie osadenstvo, cítim sa tu ako malé decko. „Nech sa páči za mnou,“ dostane zo seba moja sprievodkyňa. Staničná sestra. Hm, potichu bez reptania ju nasledujem. „Izba 623, štyria pacienti, chorobopisy máte na stolíku pod oknom. A oboznámte sa s nimi, o desiatej je vizita.“

Štyri postele, štyria muži hľadiaci na mňa a drevená stolička postavená pri stole. Moje nové pôsobisko po škole. Sadám si a otváram zdravotný záznam jedného z nich. Veľa toho neprečítam, keď ku mne doľahne hlas. „Môžete mi podať misu?“ Pár hnedých očí, upierajú sa ku mne, akoby som len ja mohla pomôcť. Vlastne, je to tak, okrem mňa tu nikto nie je. Neodmietam, ako by som aj  mohla, som doktorka.

Malou miestnosťou sa šíri pach stolice, je dotieravý, vlieza mi do nosa. V momente si spomeniem na matku a jej krížik na mojom čele.

Tag:

Stádo

12.06.2024

Ešte doma, kdesi v izbe. Sedí na posteli, nohy sa jej pohojdávajú. Vlasy voľne rozpustené, rukou si ich prehodí na opačnú stranu. Pravá či ľavá? Všetko jedno, vôbec ju neposlúchajú, chcú sa dostať kdesi, kde ich nechce ona. Lenže, toľko námahy, dnes je celá akási rozhádzaná. Možno slabá, vyčerpaná, akoby skutočne nevládala. Hm, tie elegantné poháre, no [...]

Dvaja

31.05.2024

Zelená všade naokolo, je jej toľko, moje oči majú dojem, že sa majú pásť. To je predstava, skutočne úsmevná. Trávnatý koberec, na ktorom si ktosi dal záležať. Kosenie, polievanie a tak. Jednoducho vidiek. Ráno, slnko sa pomaličky preberá k životu, medzi steblami trávy sa trbliece rosa. Kráčam, akoby som nohy kládla na mäkký koberec. „Dobré ráno,“ [...]

Vôňa

17.05.2024

Vrznutie bránky, potom stisk kľučky a ide sa dovnútra. Ruka ju neposlúcha, akosi nechce spolupracovať. Možno zdanie, stáva sa. Nie, nemýli sa, ani zamknuté nie je. Načo aj, vysoké ľalie, ruže ružové i červené, v rohu záhrady kútik levandule a materinej dúšky. Tá vôňa, akoby sa pretekali, ktorá rastlina sa presadí. Nádhera, to áno, ale… Ukradnúť nie [...]

vojna na Ukrajine, Rusko

BBC: Ruská armáda má kavalériu 21. storočia. Z motoriek

16.06.2024 08:55

Ruská armáda na ukrajinskom bojisku čoraz častejšie používa ľahkú techniku - motocykle a terénne vozidlá rôznej konštrukcie.

Izrael, Palestína, Pásmo Gazy

Izrael pozastaví každý deň boje na 11 hodín. Majú to byť 'taktické' prestávky na uľahčenie humanitárnej pomoci

16.06.2024 08:11

Izraelská armáda v časti južného Pásma Gazy každý deň na 11 hodín pozastaví vojenské operácie, aby uľahčila dodávky humanitárnej pomoci.

Čína, Si Ťin-pching v Elyzejskom paláci

USA sa nás snažia vyprovokovať k útoku na Taiwan, povedal podľa FT čínsky prezident von der Leyenovej

16.06.2024 07:35

Washington sa snaží Čínu vyprovokovať dodávkami zbraní na Taiwan aj inými krokmi, sú presvedčení viacerí v Číne.

Taliansko, Ukrajina, vojna na Ukrajine, Rishi Sunak, Volodymyr Zelenskyj

ONLINE: Zelenskyj je odhodlaný vzdorovať roky, podľa New York Times to povedal európskemu kolegovi

16.06.2024 07:00, aktualizované: 08:32

Ak nepostúpime teraz, tak to skúsime o rok, aj ďalší a ďalší. Podľa The New York Times to povedal Zelenskyj súkromne európskemu politikovi.