Založ si blog

Tanec

Dnes, práve začína tento deň. Pondelok, utorok, streda, štvrtok, piatok, možno sobota či nedeľa. To je výber, skutočne pestrá ponuka.

 

Papuče. Mám ich pred sebou, poukladané pekne jednu vedľa druhej. Dbám na to, jednoducho to tak musí byť, takmer ako dvojičky. V tomto prípade som detailista, ach tie papuče. Aj kolegovia sa mi smejú, chlapi čosi také vraj nerobia. Možno ženy, vravievajú občas s nádychom pohŕdania v hlase. „Slabšie pohlavie.“ Neviem, akosi nesúhlasím, akoby som chcel protirečiť. Mám to v ústach pripravené na jazyku, len to zo seba dostať.

 

Načo aj? Nikto okrem mňa tu nie je, všade naokolo prázdnota. Ešte aj dni v týždni sa mi pomiešali, neorientujem sa správne. Sedím na posteli, nohy bez ponožiek, hompáľajú sa mi. Pohľad mám zapichnutý do okennej tabule, hlavou nepohnem. Som zaujatý, venujem sa jej, pozorujem ju. Môj pohľad patrí len jej. Tie tvary, predstavivosť pracuje, zapájam všetky svoje zmysly. Pohyb, registrujem ho. Pomalý a poriadne ladný, akoby tancovala. Vlastne aj, je to pre mňa fascinujúce. Nechcem sa jej vzdať, sklopiť zrak, by pre mňa znamenalo stratu. To nepripustím…

 

Ale nie, jej pomalý pohyb, odrazu akosi zrýchlila. Rúti sa smerom dole. Strácam ju, už ju nevidím, je nenávratne preč. Smútim, ale to je život kvapky. Prší…

Tag:

Poradie

16.06.2024

Hodinky, hľadím na ne a telom mi prejde nespokojnosť. Hm, nevyvíja sa to vôbec dobre, už teraz som v sklze. Ani mobilný telefón mi nedá pokoj. Lívia, večne aktívna, posiela mi správu, akoby nemohla vydržať. „Som mimo, ohlásim sa,“ píšem. Nech pochopí konečne, na svete nie je len ona a tie jej výmysly. Nedá pokoja, z kabelky sa ozve zvuk. Ďalšia správa. Nechcem [...]

Stádo

12.06.2024

Ešte doma, kdesi v izbe. Sedí na posteli, nohy sa jej pohojdávajú. Vlasy voľne rozpustené, rukou si ich prehodí na opačnú stranu. Pravá či ľavá? Všetko jedno, vôbec ju neposlúchajú, chcú sa dostať kdesi, kde ich nechce ona. Lenže, toľko námahy, dnes je celá akási rozhádzaná. Možno slabá, vyčerpaná, akoby skutočne nevládala. Hm, tie elegantné poháre, no [...]

Dvaja

31.05.2024

Zelená všade naokolo, je jej toľko, moje oči majú dojem, že sa majú pásť. To je predstava, skutočne úsmevná. Trávnatý koberec, na ktorom si ktosi dal záležať. Kosenie, polievanie a tak. Jednoducho vidiek. Ráno, slnko sa pomaličky preberá k životu, medzi steblami trávy sa trbliece rosa. Kráčam, akoby som nohy kládla na mäkký koberec. „Dobré ráno,“ [...]

Pellegrini

Pellegrini v Bruseli: Budeme chcieť ponuku pre Šefčoviča a nie sme nadšení Kallasovou

17.06.2024 18:26

Prezident Peter Pellegrini je na summite Bruseli, kde sa rozhoduje o rozdelení hlavných pozícií v Európskej únii.

anna putina-2

Putin sa postaral o praneter. Vymenoval ju za námestníčku ministra obrany. Jej manžel šéfuje rezortu energetiky

17.06.2024 17:54

Dcéra Putinovho bratranca mesiac po svojom manželovi tiež zasadne v ruskej vláde. Jej prastrýko jej venoval kreslo v ministerstve obrany.

Polícia / Kontrola /

Polícia na dve hodiny totálne uzavrela Krompachy a Čiernu nad Tisou. Akcia cielila na alkohol

17.06.2024 17:44

Policajti obsadili každý vjazd a výjazd a každý jeden vodič bol podrobený dychovej skúške.

taliansko, horúčavy, pláž

Taliansko zasiahla prvá tohtoročná vlna horúčav. V Sardínii a Sicílii očakávajú až 44 stupňov

17.06.2024 17:02

Teploty presahujúce 40 stupňov sú o desať stupňov vyššie, ako je teplotný priemer pre dané obdobie.