Založ si blog

Okno

 

Ticho. Len ja a vietor. Pohráva sa mi so sukňou, je dotieravý, akoby nechápal, že čosi také sa dievčatám nerobí. Snaživo si ju pridŕžam rukou. Aj tak tu nikto nie je, preletí mi hlavou, keď sa rozhliadnem dookola. Toto pomyslenie mi nerobí dobre, pôsobí na mňa akosi zvláštne. Akoby sa mi do hlavy tlačili nepríjemné myšlienky.

 

Kráčam, ukladám nohy jednu vedľa druhej, povrch je nepravidelne zvlnený, aj kameňov je tu dosť. To ticho, žiadne zvuky. Počúvam, starostlivo vnímam každú maličkosť. Opäť vietor, ani moja sukňa mu nie je dosť, zavŕtal sa mi do vlasov. Lietajú mi na všetky strany, odhŕňam si ich z tváre. Zbytočné, nič nepomáha. Vidieť, to predsa musím, ešte tak spadnúť, alebo poraniť si nohu. Tento terén je na čosi také ako stvorený.

 

Rozľahlé pozemky predo mnou lemujú mohutné stĺpy vysokého napätia. Samé drôty, na človeka to nepôsobí prívetivo. Elektrina, poznám to, ale… Aha budova, po mojej pravej ruke, teším sa. Len krátko, stačí zopár krokov a viem viac. Akási polorozpadnutá stavba pôsobiaca mimoriadne odpudivo. Múry popraskané, hlboké praskliny odhaľujú červené tehly, všetko posprejované nezmyselnými nápismi. Strecha trojuholníkového tvaru drží pohromade len silou vôle. S okolím stavby je to ešte horšie, všade haldy haraburdia a odpadkov. Jedno okno z dvoch je prekryté záclonou, ktorá už dávno nie je biela.

 

Stále kráčam, chcem zrýchliť krok, asi už nechcem vidieť tento dom. Počujem zvuk, do ucha mi vojde čosi ako detský plač. Telom mi mykne, preľaknem sa. Kde by sa tu vzalo dieťa? Pootočím hlavu, len nenápadne, musím byť opatrná. Asi sa mi čosi zdalo, keď sa pohne záclona. Presne tá, ktorú som už videla v jednom okne. Postava, mihla sa tam, celkom určite, niekto je vo vnútri.

 

Srdce sa mi rozbúcha, cítim ho kdesi v hrdle, mám obavy a neviem, čo mám robiť. „Dieťa“ znie mi v hlave, malé bezbranné stvorenie. Pred očami mám detskú tváričku. Neviem, som rozpoltená. Volím útek. Moje nohy ma nesú preč z tohto odpudivého miesta. Takmer som zabudla, prečo som tu. Môj pes, potvora jedna chlpatá, rozbehol sa a je preč. Teraz sa tu túlam…

 

„Beny, Beny,“ volám meno môjho miláčika a pokračujem v ceste. Vinice, konečne vidím čosi prijateľnejšie a upokojujem sa. Ale ten dom, asi to bol plač. Možno je to skutočne dieťa a ja… Mala by som pomôcť? Toľko otázok v mojej hlave.

Tag:

Stádo

12.06.2024

Ešte doma, kdesi v izbe. Sedí na posteli, nohy sa jej pohojdávajú. Vlasy voľne rozpustené, rukou si ich prehodí na opačnú stranu. Pravá či ľavá? Všetko jedno, vôbec ju neposlúchajú, chcú sa dostať kdesi, kde ich nechce ona. Lenže, toľko námahy, dnes je celá akási rozhádzaná. Možno slabá, vyčerpaná, akoby skutočne nevládala. Hm, tie elegantné poháre, no [...]

Dvaja

31.05.2024

Zelená všade naokolo, je jej toľko, moje oči majú dojem, že sa majú pásť. To je predstava, skutočne úsmevná. Trávnatý koberec, na ktorom si ktosi dal záležať. Kosenie, polievanie a tak. Jednoducho vidiek. Ráno, slnko sa pomaličky preberá k životu, medzi steblami trávy sa trbliece rosa. Kráčam, akoby som nohy kládla na mäkký koberec. „Dobré ráno,“ [...]

Vôňa

17.05.2024

Vrznutie bránky, potom stisk kľučky a ide sa dovnútra. Ruka ju neposlúcha, akosi nechce spolupracovať. Možno zdanie, stáva sa. Nie, nemýli sa, ani zamknuté nie je. Načo aj, vysoké ľalie, ruže ružové i červené, v rohu záhrady kútik levandule a materinej dúšky. Tá vôňa, akoby sa pretekali, ktorá rastlina sa presadí. Nádhera, to áno, ale… Ukradnúť nie [...]

dennik N versus Smer

Na 'smerákov' sa z podcastu Denníka N valila spŕška nadávok. Takto zmier nevyzerá, ohradili sa. Šéfredaktor sa bráni, že to bola satira

16.06.2024 15:39

Po množstve nadávok, ktoré zazneli z mediálneho podcastu na členov strany Smer sa smeráci pýtajú, či takto má vyzerať zmierenie.

vojna na Ukrajine, mierový summit vo Švajčiarsku, Volodymyr Zelenskyj

Zelenskyj získal 85 podpisov pod deklaráciu z mierového summitu. Viaceré veľké krajiny sa nepripojili

16.06.2024 14:43

Účastníci prvého summitu o mieri na Ukrajine vyzvali na návrat detí deportovaných Ruskom a na zapojenie "všetkých strán" do mierového procesu.

SR prezident Pellegrini inaugurácia BAX

Pellegrini: Chcem byť silnou hlavou štátu, využijem svoje politické skúsenosti

16.06.2024 14:07

Nový prezident Peter Pellegrini považuje za svoju výhodu skutočnosť, že ako prvý politik v novodobej histórii zastával všetky tri najvyššie politické funkcie.

varechovy protest, protest proti interrupciam, umele prerusenie tehotenstva, interrupcie,

Interrupcií je na Slovensku najmenej za tri dekády. Ministerka zdravotníctva zvažuje schválenie interrupčnej tabletky

16.06.2024 12:35

Ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková si nechá v otázke interrupčnej tabletky poradiť od koaličných partnerov.